האיחוד האירופי שוקל העברת כספים מוקדמת לקפריסין

הנציבות האירופית העלתה הצעה להקדים תשלום של 945 מיליון אירו לקפריסין שהמדינה הייתה אמורה לקבל במשך 7 שנים ■ "יש צורך בהשפעה ממשית בשטח בטווח המיידי"

הנציבות האירופית שוקלת להעביר חלק מהתשלומים השוטפים לקפריסין מוקדם יותר מהמועד המתוכנן בניסיון לעזור לכלכלה המדשדשת, כך עולה ממכתב ששלח נשיא האיחוד האירופי חוסה מנואל בארוסו לנשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס מוקדם יותר השבוע.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", הנציבות האירופית העלתה הצעה לפיה כל התשלומים שתקבל קפריסין ב-7 השנים הקרובות במסגרת התקציב השנתי של האיחוד האירופי יישולמו מוקדם מהמועד המקורי. במכתב של בארוסו לנשיא הקפריסאי הוא העלה גם את האפשרות לבחון העלאה של סכום חבילת הסיוע שאושרה למדינה ושעומדת על 9 מיליארד אירו.

"עם הגישה שיש צורך בהשפעה ממשית בשטח בטווח המיידי אני מציע לבדוק עם הנציבות הפיננסית של האיחוד האירופי את האפשרות להקדים תשלומים עתידיים מתקציב האיחוד האירופי לקפריסין", כתב בארוסו במכתב ששלח לאנסטסיאדיס.

קפריסין צפויה לקבל 945 מיליון אירו במשך 7 השנים הקרובות כסיוע למספר תוכניות פיתוח במדינה. "אני לא פוסל לפנות לנציבות הפיננסית להגדלת היקף הסיוע, למרות כל הבעיות והקשיים שנתקלים בהם בנושא הזה ברמת האיחוד האירופי עצמו", המשיך בארוסו.