השוק בצומת דרכים: איך עדיין בוחרים מניות מעניינות?

עם תחילת עונת דוחות הרבעון הראשון של השנה: הנה ארבע המלצות על חברות ממגזרים שונים, אשר צפויות לרשום האצה משמעותית ברווחיהן בשנתיים הקרובות

שנת 2013 נפתחה בסערה בשוקי המניות. עליות חדות במרבית השווקים המפותחים הביאו את מדדי המניות לשיאים חדשים; אירופה, ושווקים מתעוררים בפרט, מפגרים אחרי שוק המניות האמריקני. גם מי שהיה אופטימי, כמונו, לגבי המניות, מופתע מהעוצמה והמהירות, שבהן טיפסו המדדים. הציבור, בארה"ב בעיקר, מוכר קרנות כספיות, ורוכש מניות בהיקף של ב-103 מיליארד דולר מתחילת השנה.

ירידת החשש מהצוק הפיסקלי, וצמיחה, שלהערכות UBS צפויה להגיע ל-3% ברבעון הראשון, ולפי אחרים אף למעלה מכך, העלו ציפיות לקראת עונת הדוחות. בשבועות הקרובים יסמנו דוחות אלה את כיוון השווקים. ריטואל הורדת התחזיות הגיע לשיא ברבעון הראשון, כך שעל כל חברה שהעלתה תחזיות, חמש הורידו אותן - שיא הדומה לרבעון השפל הראשון של 2009.

המשקיעים מתעלמים בינתיים מהורדת התחזיות, ומתמקדים בתחזית הכוללת, הצופה גידול של 3% בסך הרווחים לעומת רבעון ראשון של 2012 ושל כ-6% בשנת 2013 כולה. התחזית צופה גם 6% נוספים של גידול רווחים ב-2014.

את השיפור ברווח צפויות להוביל חברות מתחומי הפיננסים, הצריכה המחזורית והבסיסית, שצפויות לשפר את רווחיהן ב-10%, 6% ו-3% בהתאמה. חברות אנרגיה, טכנולוגיה בהובלת אפל, ובריאות צפויות לדווח על ירידה ברווח לעומת הרבעון הראשון של שנה שעברה.

בשלושת השבועות הקרובים צפויים דוחות של 79% מחברות 500 S&P. אלו יאפשרו למשקיעים להעריך טוב יותר, האם עליית המניות הייתה מנותקת ממצב החברות, או שהיא משקפת נכונה את השיפור הכולל במצבן ובמצב הכלכלה האמריקנית.

המשקיעים, שהעלו כאמור את המניות לשיאים, לא עשו זאת בלא זהירות. ההשקעות התמקדו במגזרים הגנתיים, כמו תשתיות ופארמה, וכן בחברות אמריקניות מקומיות ממגזרי הביטוח והפיננסים. מנגד, מגזרים גלובליים, כמו טכנולוגיה וחומרי גלם, השיאו פחות מהמדדים.

למשקיעים בעלי אופק השקעה בינוני וארוך, נראה כי לאור הציפיות להתאוששות הצמיחה הגלובלית, מעבר לרבעון השני, שצפוי להיות חלש יותר, נותר מגזר הטכנולוגיה מומלץ, כמו גם מגזר התעשייה בצורה סלקטיבית.

ומה עם הסיכונים - כיצד משקיעים לאחר עלייה כה חדה במניות? כידוע, לא ניתן להשקיע במצבי ודאות מלאה, אשר כבר מתומחרת במחירי מניות יקרים בדרך כלל. חוסר-הוודאות מגיע מכיוון מדינות אירופה, שם ממשיכים להיאבק באבטלה ומיתון, וכן בחוסר יציבות פוליטית; בארה"ב אנו מצויים לפני דיוני תקרת החוב והאטה בצמיחה ברבעון השני; ובשווקים מתעוררים רבים מתמודדים המשקיעים עם חוסר-ודאות לגבי הצמיחה העתידית.

לחודשים הקרובים מומלצת אסטרטגיה, המשלבת מניות ערך בשווי גבוה ובינוני (Mid cap, שמתפקדות טוב יותר במצבי חוסר-ודאות בשווקים ותנודתיות עולה) עם מניות של חברות הצפויות לדווח על האצה ברווחיהן, לאו דווקא ברבעון הנוכחי, אלא בשנה ושנתיים הקרובות, ומעל ממוצע הענף. לבחירת המניות ולסלקטיביות הענפית תהיה חשיבות מכרעת בהמשך, לאור העלייה החדה במדדי המניות הרחבים דוגמת 500 S&P ודאו ג'ונס.

ממיזוג עד אנרגיה

מבין מדדי הערך ניתן לציין את ראסל 1000 ערך אשר בסימול IWD, מדד מניות הערך MID CAP (IWS), ומדד מניות הערך ב-500 S&P (IVE).

מבין החברות הצפויות לדווח על עלייה חדה ברווחים בשנתיים הקרובות בחרתי ארבע מענפי מסחר שונים.

המניה הראשונה, Ingersoll , הומלצה כאן בתחילת אוגוסט אשתקד - היא עלתה מ-42 דולר אז לכ-55 דולר היום, ועדיין מומלצת "קנייה". החברה, שפועלת התחום מערכות מיזוג לבתים ולתעשייה, נהנית מהשיפור בתחום הבינוי בארה"ב, כמו גם מהתאוששות תחום התעשייה והוצאות ההון בחברות אלו. היא צפויה לצמוח ברווח למניה מ-3.29 דולר בשנת 2012 ל-3.65 דולר ו-4.5 דולר בשנים 2013 ו-2014 בהתאמה (צמיחת רווח של כ-35% בשנתיים), ובמקביל גם הדיבידנד המחולק צפוי לצמוח בשיעור דומה. הרבעון הראשון חלש עונתית, אולם השיפור בהמשך השנה, וכן תוכנית רכישה חוזרת של מניות שהוכרזה, אמורים לתמוך בביצועי המניה.

IntercontinentalExchange (ICE) היא מתפעלת וסולקת רשמית של נגזרים בתחומים שונים, בשוקי OTC, והיא מציעה מערכות למסחר למגוון מוצרים ונגזרים בתחומי האנרגיה, הסחורות, מדדי מניות מט"ח ועוד. החברה פועלת בעיקר בצפון אמריקה, אנגליה וברזיל. החברה הודיעה על כוונה לרכישת Nyse Euronext (NYX). הרווח למניה צפוי לצמוח בכ-25%, מ-7.6 דולר בשנת 2012 ל-8.47 דולר ו-9.56 דולר בשנים 2013 ו-2014 בהתאמה. דוחותיה צפויים להתפרסם ב-1 במאי. השיפור בשוקי ההון ובהשתתפות הציבור צפוי להביא לשיפור התוצאות, והחברה מומלצת למרות העלייה החדה יחסית במחיר המניה באחרונה.

Ensco היא חברה מתחום האנרגיה הממאן להתאושש, אשר מספקת שירותי קידוח לנפט וגז, ומתפעלת 74 אסדות קידוח ברחבי העולם. גידול של 10% הצפוי השנה על הוצאות חיפושים והפקה, אמור לתמוך בתוצאות החברה, שתפרסם דוחות ב-30 באפריל. הרווח למניה צפוי לגדול מ-5.25 דולר בשנת 2012 ל-6.93 דולר ו-8.49 דולר בשנים 2013 ו-2014 בהתאמה.

eBay , שפרסמה דוחות אתמול, הומלצה כאן ביולי אשתקד. אז מנייתה עמדה על 39 דולר, היום מחירה נע סביב 57 דולר, והיא עדיין מומלצת לאור צפי גידול הרווחים המהיר שלה ושל החברה-הבת PayPal. החברה מרחיבה את שירותי המובייל שלה, וכן את חדירתה למדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) - שם היא צופה גידול של פי 4 בפעילות ב-3 שנים. eBay, שהרוויחה 2.36 דולר למניה ב-2012, צפויה לדווח על רווח של 2.74 דולר השנה ועל רווח של 3.35 דולר ב-2014.

לסיכום, העלייה החדה במדדי המניות הרחבים בארה"ב בחודשים האחרונים הופכת את מלאכת בחירת ההשקעות המנייתיות האמריקניות למאתגרת במיוחד. כך, המשך השאת תשואה חיובית באפיק הזה יחייב בחירה קפדנית של מגזרים ומניות ספציפיות, אפילו יותר מאשר בעבר.

*** הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב- UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

המומלצות
 המומלצות