שיעור במחיקות

אולי כמשקיעים אנחנו לומדים להיזהר ממניותיהם של אלו שכתר הטייקון על ראשם; אם זה נראה כמו טייקון ומתנהג כמו טייקון, אולי זה ברווז

אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי הדשדוש של תל אביב 25 ומשתדלים לא לקשקש לגביו עד שהמגמה תתבהר. אם בכל זאת נאמר משהו אז לפחות בכל הקשור לממוצעים נעים, המדד נמצא בטריטוריה שלילית. ממוצעים נעים הם לא כלי העבודה האופטימלי בזמן דשדוש אבל ציינו את הפרט הזה עבור מי שמחפש את האיתות הטוב ביותר שניתן לחלץ. ניתן לאמר שלא היינו ממהרים לקנות עכשיו את המדד.

בנק לאומי תפס את הכותרות השבוע ואם לקחת כמה שורות לא טכניות ממרחב הטור, שמחנו לראות שרוח ה"צדק החברתי-כלכלי" לא נעצרה מול מדפי הקוטג'. חשוב גם לזכור שלפני שמתמסרים לפחד ביחס למה שיקרה לנו עם נפול הטייקונים (אם חס וחלילה נתנהג אליהם כמו אל כל פושט רגל), כדאי לבדוק כמה באמת תרם כל טייקון לבניית הכלכלה של ישראל או שאולי שנות טייקונותו באו לידי ביטוי בסיבוב על שוק ההון ללא יצירת ערך כלכלי ממשי. משום מה, אלי הורביץ ז"ל, סטף ורטהיימר, רמי לוי ועוד שורה ארוכה של אנשי עסקים, שלא הודבק להם השם טייקון, לא נזקקו/ים ל"מחק הקסמים של נוחי" שהופץ בסוף השבוע בפייסבוק. אולי אנחנו למדים מזה שאיש עסקים טוב, חזק ואחראי לא זקוק לבניית אגו הטייקון. ואולי כמשקיעים אנחנו לומדים להיזהר ממניותיהם של אלו שכתר הטייקון על ראשם. אז הינה כן קבלנו שעור בהשקעות, בשוליים של טריטוריית הניתוח הטכני, שהוא ניתוח סנטימנט המשקיעים: אם זה נראה כמו טייקון ומתנהג כמו טייקון, אולי זה ברווז.

בכל מקרה, הגרף של לאומי, כמו זה של תל אביב 25, לא מעורר מוטיבציה לקניית המניה. המניה מתעגלת לאיטה כלפי מטה, מתחת לרמת התנגדות משמעותית ואם תרד מתחת ל-1200, האפשרות שתרד ירידה חדה ומהירה תהיה רלבנטית ביותר.

אפשר להעמיס

בוול סטריט קבלנו בשבוע שעבר עוד שעור פחד והדגמה איך פרשנויות מסבירות טוב את העבר ולא קשורות לעתיד. נראה שניתן להיערך להמשך מגמת העליה. המבחן: האם ה-S&P500 יצליח לעלות שוב מעל 1570. אם כן, נקבל פריצה מחודשת של השיא ההיסטורי עם סיכוי שתחזיק, ותימשך לגל עולה. זהו התרחיש הסביר. מהלך מתחת ל-1540 יחשב סימן מדאיג. נראה שאפשר להעמיס מניות כמו BAC, INTC, GE, AA וכמובן שגם לנצל הזדמנויות במניות הקלילות יותר שבתיק קניון המניות.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.ilאין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.