ההמלצות החמות: מניות ביוטק שמזנקות במחזורים עצומים

לפי ההנחה הרווחות בקרב מנהלי ההשקעות, זינוק חד במחזורי המסחר עשוי להעיד על פריצה קרובה של מניה ■ באתר הכלכלי "The Street" מציינים 2 מניות "חמות" בסקטור הביוטק שמחזורי המסחר שלהן זינקו מעל הממוצע בימים האחרונים

כאשר הסוחרים המקצועיים ומנהלי ההשקעות וקרנות הגידור מעוניינים לבחור מניות, הם אינם בוחנים רק את מחיר המניה או את המספרים והנתונים הפונדמנטלים, אלא מתייחסים גם למחזור המסחר של אותן מניות. זאת, מאחר ובפעמים רבות, כאשר מחזורי המסחר של מניה מסוימת מזנקים בפתאומיות מעל המחזור הממוצע, העניין מעיד על פעילות חריגה כגון משקיע גדול שנכנס אליה או קניה ומכירה על בסיס מידע פנים.

עם זאת, אנליסטים וסוחרים רבים מציינים כי כאשר בוחרים מניה, יש לבדוק גם נתונים מהותיים אחרים ולא להתבסס רק על מחזורי המסחר. באתר הכלכלי "The Street" מציינים 2 מניות "חמות" בסקטור הביוטק שמחזורי המסחר שלהן זינקו מעל הממוצע בימים האחרונים.

1. Acadia Pharmaceuticals (סימול: ACAD) - חברת ביוטק המפתחת ומשווקת תרופות לטיפול בהפרעות עצביות שונות. מאז ה-19 באפריל זינקה מניית החברה ביותר מ-11% לרמה של 13.15 דולר. מחזור המסחר אתמול עמד על יותר מ-10 מיליון מניות, זינוק של 222% ממחזור המסחר הממוצע של המניה - 3.32 מיליון מניות.

מבחינה טכנית, המניה חצתה את רמת ההתנגדות המשמעותית של 11.8 דולר (שמשמשת כעת כרמת תמיכה) וכן את ההתנגדות של 13 דולר. אנליסטים מציינים כי אם המניה תזנק מעל רמת השיא של ה-52 ימים אחרונים, בליווי מחזורים של מעל 3.32 מיליון מניות, אז היא עשויה לפרוץ לרמה של כ-15-16.5 דולר למניה. קרי, פוטנציאל לאפסייד של יותר מ-22%.

2. Coronado Biosciences - (סימול: CNDO) - חברת ביוטק נוספת המתמקדת בפיתות תרופות חדשניות המבוססות על אימונותרפיה לטיפול במחלות שונות ובעיקר בסרטן. המניה טיפסה מאז ה-19 לאפריל ביותר מ-15% לרמה של כ-11.9 דולר. מחזור המסחר אמש עמד על כ-957 אלף מניות, לעומת מחזור המסחר הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים שעמד על כ-327 אלף מניות. קרי, זינוק של כ-192% במחזורי המסחר.

מבחינה טכנית, המניה חצתה את רך התמיכה של 10.27 דולר במחזורים גבוהים. למעשה, ב-6 החודשים האחרונים המניה זינקה משפל של 4 דולרים תוך שהיא קובעת גבהים ותחתיות חדשות, סימן שורי מובהק. באתר מציינים כי אם המניה תשמור על רמה של מעל 11.85 דולר למניה, בליווי מחזורים גבוהים מהממוצע, היא עשויה לפרוץ לרמה של כ-15 דולר למניה.