אושרה להפקדה תכנית להקמת 350 דירות במקום אולפני הרצליה

הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב, אישרה להפקדה תכנית להקמת שכונת מגורים במתחם אולפני הרצליה

הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב, אישרה להפקדה תכנית להקמת שכונת מגורים במתחם אולפני הרצליה. על פי התוכנית שהופקדה, במקום האולפנים המיתולוגים יוקמו שישה בניינים בני 15 קומות, הכוללים 350 דירות, וכן פארק בן 7 דונם.

את הפרויקט יקימו החברות אפריקה ישראל מגורים, תדהר וע. לוזון, שחתמו בשנת 2008 על הסכם קומבינציה עם חברת תיא תקשורת שבשליטת עמי גניגר, המחזיקה באולפני הרצליה, ועם משפחת קלאוזנר, החוכרת את המתחם ממינהל מקרקעי ישראל.

התכנית חלה על מתחם בן 45 דונם בשכונת נווה ישראל בהרצליה, מדרום לרחוב הרב קוק, ממזרח ומצפון לרחוב בר כוכבא וממערב לשדרות בן גוריון. במתחם מצוי ביתה של מרגוט קלאוזנר , אשר הקימה יחד עם בעלה ב- 1949 את אולפני ההסרטה הרצליה. ביתה של קלאוזנר הוסב לאולפן הפקות והוא משמש כיום את חברת "קשת". על פי התוכנית שהוקפה, ייהרסו המבנים הקיימים, למעט בית קלאוזנר אותו מוצע לשמר ולהפוך למבנה ציבור.

במרכז המתחם עוברת דרך ראשית, הממשיכה את רחוב קסם הקיים, אשר בשלב זה אינה מתחברת לרשת הדרכים שמסביב אולם שומרת את האופציה להתחברות עתידית. התכנית מחייבת הכנת תיק תיעוד לכל המתחם והכנת סקר היסטורי הבודק בין השאר את זיהום הקרקע.

במשרד הפנים הוסיפו כי שכונת נוה ישראל הינה שכונה שמקודמות בו מספר יוזמות להתחדשות עירונית, תכנית זו הינה הסנונית הראשונה המבשרת את שדרוג האזור.

את התוכנית ערך משרד כנען שנהב אדריכלים.