הנאסד"ק שועט קדימה

הרבה דברים קורים בארה"ב וניתן לרכב על מגמת עליה של מניות רבות ■ יש בסיס לאופטימיות ארוכת טווח

טוב, היום נדלג גם על ההקדמה בדבר הדשדוש של תל אביב 25. אולי הדילוג יביא לו קצת מזל. כנראה שהשוק באמת חנוק כאן ונראה שמי שנצמד אליו יכול לשקול ברצינות לקנות דולרים בזול ולהשקיע בחו"ל. הרבה דברים קורים בארה"ב וניתן לרכב על מגמת עליה של מניות רבות.

את הסקירה היום נתחיל באיזיצ'יפ, EZCH , שיש רבים ששואלים אותנו עליה. אנחנו מקדישים את הסקירה לחיים, נהג המונית, שפרגן לטור הזה ולמלאכת הניתוח הטכני הנעשית בו (ובהזדמנות זו מזמינים את כל המפרגנים לקבוצת הפייסבוק של קניון המניות (https://www.facebook.com/groups/themallglobes/).

יש לנו קושי להתנהל עם חברות כמו EZCH, MLNX וכו' הסובלות מחוסר יציבות. טכנית, הדבר הכי בולט ביחס לאיזיצ'יפ הוא התנגדות באזור ה-28-30 דולר. זה לא רלבנטי להיום אבל מכיוון שאנחנו לא יודעים מתי נכתוב עליה שוב אז תרשמו לעצמכם. לטווח הקצר, יכול להיות שהמניה תטפס. היא כבר חצתה כלפי מעלה את הממוצע ל-21 יום ונראה שיש לה בסיס תמיכה טוב מעל 20-21.5 דולר. מהלך מהימן של איזיצ'יפ מעל 24 דולר יחשב סימן חיובי. יש כאמור בהחלט סיכויים לעליה. מהלך מתחת ל-21.2 יהיה מדאיג למחזיקי המניה.

למכור במאי?

ועכשיו לשאלה בדבר הרגל המכירה בחודש מאי. כמובן שיש הרבה אי וודאות בעניין אבל דבר אחד כדאי להדגיש: עליות השערים מיום שישי לא צריכות להרדים אותנו בשמירה. הן יכולת להיות אמנם הסימן למאי שורי אבל באותה מידה הן יכולות להיות מתיחת הקפיץ האחרונה, מתיחה של תחילת מאי, לפני השחרור. לכן, בעדינות, כדאי להדק את המפרשים. למכור מניות שעלו חזק ויש תהום מתחת לגרף שלהן, להקטין מינוף וכו'.

בעיקרון אנחנו סבורים שהמגמה הכללית היא חיובית. שני עמודי התווך העדכניים של טענה זו הם התמיכה ל-S&P500 באזור 1,565 ופוטנציאל העליה של מדד הנאסד"ק שאכן לוקח את ההובלה (ראו טור קודם). לפי תרחיש זה, בשביל שיהיו ירידות משמעותיות במאי, עד 1,565, ה-S&P500 צריך לעלות עוד ואז לתקן. כדאי לשמור על עירנות בשבוע הבא. בכל מקרה, מניות כמו AA, GE, BAC ועוד רבות אחרות אמורות עוד לעלות יפה, עם תיקון או בלי תיקון במאי, כך שיש בסיס לאופטימיות ארוכת טווח.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il . אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.