דיסקונט - המותג המושקע ביותר באפריל עם כ-4.8 מיליון שקל

חודש אפריל משקף את האפטר-שוק של פסח עם מחזורי פרסום חלשים יחסית

חודש אפריל 2013 התאפיין במחזורי פרסום חלשים ובמידה רבה משקף אפטר-שוק של פסח. הראיה לכך היא שמתוך 5 רשתות השיווק והאלקטרוניקה שהובילו את הטון בטבלת המותגים המושקעים בחודש שעבר, החודש נותרו רק שתיים, הממוקמות במקומות האחרונים.

בנק דיסקונט, המוביל את הטבלה, הוא המוסד הפיננסי היחיד החודש בטבלת המותגים המושקעים. דיסקונט ממשיך לפרסם בווליום גבוה חודש שני ברציפות, והפעם הוא בוחר להבליט את מסלולי חיסכון להשכלה גבוהה ודלקן פרטי.

יש לציין כי שירות דלקן פרטי הוא שיתוף-פעולה של דיסקונט וסונול, ומדובר בדלקן שיותקן ללקוחות מפתח דיסקונט עם דלק מוזל. דיסקונט מפרסם באמצעות הפרזנטורים הקבועים מודי וקטורזה. משרד הפרסום הוא יהושע TBWA.

תנובה, הנמצאת במקום השני בטבלה, היא יצרנית המזון היחידה הבולטת החודש. החברה, שעמדה במוקד המחאה החברתית, חוזרת לפרסם בהדרגה, מתוך כוונה לתפוס מחדש את מקומה כחברת המזון שכולנו גדלנו על מוצריה.

בקמפיין הנוכחי מבית מקאן-אריקסון מפרסמת תנובה את "המצפן התזונתי", שאותו השיקה בסוף 2012, ובמסגרתו היא מודיעה על כוונותיה להפחית בהדרגה את כמות הסוכר, המלח, השומן והחומרים המשמרים במוצריה.

מפעל הפיס עושה החודש בטבלה דאבל, עם פרסום תדמיתי על עזרה לקהילה ופרסום ממוקד להגרלת הלוטו, שנכון לתחילת אפריל עמדה על 30 מיליון שקל בדאבל לוטו, וכיום עומדת על 56 מיליון שקל. הזוכה בשלב זה בדאבל הוא משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי.

חברות הסלולר הוותיקות, פלאפון וסלקום, מפגינות נוכחות בטבלה ממש כמו בימים הטובים, רק כשברקע מרחפת רוחה של גולן טלקום. פלאפון מיישרת קו עם המבצע האגרסיבי של גולן טלקום, ומעניקה חודשיים חינם למתניידים לתוכנית החדשה, תוך כדי הדגשת יתרון מהירות הרשת שלה.

סלקום מעלה פרסומת שהיא למעשה קולאז' מהפרסומות שלה ומזכירה שהיא גאה להיות חלק מהמשפחה הישראלית (כנראה מול גולן טלקום הממומנת על-ידי משקיע צרפתי). סלקום מפרסמת בנוסף את המובייל שואו, מתחם חדשנות סלולרי בקניון פתח-תקווה לקהל הרחב.

עוד בגזרת התקשורת: 013 מציגה החודש את ה"אונליינר" - שירות אינטרנט גיבוי לזמן חירום. הרעיון הוא גישה רציפה לרשת האינטרנט גם במקרה של הפסקות חשמל או בעיית תשתית אצל ספק ה-ISP, ובברנז'ה מלחשים שזוהי תשובתה של סלקום (החולשת כיום על 013) לשירות אחסון הענן של המתחרה בזק. משרד הפרסום של 013 הוא פובליסיס.

המשביר לצרכן מתרכז החודש בנשים ומציג את ה-PERFECT MATCH, שבוע התאמת חזיות לכל מצב. בנוסף מציג המשביר את אירוע היופי הבינלאומי PRETTY WOMEN בנמל תל-אביב. משרד הפרסום הוא מקאן-אריקסון.

* הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.

עשרת המותגים
 עשרת המותגים