בחג השבועות תעשה לך: הצצה לטיפול ספא של אמבט חלב

ספא בצל הגלבוע שבמושב דבורה שאב את ההשראה לטיפול הבלתי שגרתי מהרגלי הטיפוח של קליאופטרה, מלכת מצרים ■ החלב לאמבט מגיע טרי מדי בוקר היישר מרפתות המושב

אמבט חלב מתלבש בול על חג השבועות, ואת האטרקציה הזו מציעים בספא בשם בצל הגלבוע שבמושב דבורה. ההשראה לטיפול הבלתי שגרתי היא הרגלי הטיפוח של קליאופטרה מלכת מצרים, שעליה סופר שנהגה לרחוץ את גופה בחלב וכך שמרה על עור משיי וחלק. מכיוון שבניגוד לה, בעבורי הייתה זו הפעם הראשונה להטביל את גופי בחלב, שמחתי לגלות שלא מדובר באמבט על טהרת החלב, אלא במזיגה של שישה ליטרים חלב טרי לתוך אמבט מים חמימים, בתוספת של פלחי תפוז ושמנים אתריים.

החלב מגיע טרי מדי בוקר היישר מרפתות המושב, וללא התערבות כלשהי, כך שהוא שומר על סגולותיו הייחודיות. חומצת הלקטוז, שהיא החומר הפעיל והיעיל בחלב, תורמת להתחדשות תאי העור, הסבירו לי. פלחי התפוז מוסיפים ויטמין סי, והשמנים האתריים תורמים להרגעה העור ולהזנתו.

חדר האמבטיה היה גדול ונחמד. לצד האמבט המלא בקצף המתינו צלחת נשנושים קטנה ובקבוק יין טוב. טמפרטורת המים הייתה חמימה ונעימה, ואפשרה שהייה של כעשרים דקות. אמנם האמבט נחשב כאן לדובדבן שבקצפת, אבל קדם לו עיסוי מוצלח מידיה המיומנות של מרינה, שהוסיף שמן למדורת החלב. בנוסף לאופייה הנעים יש למרינה חושים מחודדים וטכניקות מפתיעות, בהן גם לחיצות חדשניות ומעיכות לא שגרתיות. היא זיהתה מוקדי רגישות, הכאיבה וליטפה והסבה לי הנאה. בסיכומו של תהליך יצאתי בתחושת רכות קטיפתית ובהרגשה רעננה של בריאות.

בספא, הממוקם במבנה עץ גדול, יש גם חדר ג'קוזי וסאונה, שאפשר לשלב בחבילות שונות - בהתאמה אישית. קירות העץ אמנם לא מבודדים לחלוטין, אבל רוב המבקרים זוכים לפרטיות כמעט מוחלטת.

הספא פתוח לקהל כל השבוע ומחיריו סבירים: עיסוי (45 דקות) - 250 שקלים לאדם; אמבט חלב (15-20 דקות) - 100 שקלים לזוג. חבילת עיסוי זוגי אמבט חלב - 500 שקלים. טל' 04-6499595. * איך מגיעים: מכביש 65 פונים בצומת הסרגל לכביש 675 ובהמשך שוב ימינה ליישובי חבר ובהתאם לשילוט למושב דבורה.