ישראל במסר לבשאר אסד: "אם תתקוף - משטרך יופל"

בכיר ישראלי העביר למשטר בסוריה מסר חריף באמצעות העיתון "ניו יורק טיימס", ובו נרמז כי ישראל תמשיך לפעול על מנת לסכל משלוחי טילים דרך המדינה ■ "אם אסד יגיב", נאמר, "הוא מסתכן בהפלת משטרו"

על רקע ירי המשך זליגת הלחימה בסוריה לישראל, שולח היום (ד') בכיר ישראלי מסר תקיף במיוחד לנשיא סוריה בשאר אסד באמצעות העיתון "ניו יורק טיימס": תקיפה סורית בישראל תסכן את משטרך.

"ישראל נחושה להמשיך ולמנוע את העברת כלי הנשק לחיזבאללה", אמר לעיתון הבכיר, שסירב להזדהות בשמו. על פי הדיווח, ביומיים האחרונים קיבל הבכיר תדרוך על הנעשה בסוריה מפי גורמים רמי דרג והיום החליט לפנות אל העיתון ישירות.

"העברת נשקים מתקדמים תערער את היציבות ותסכן את האזור כולו", הוא אמר, והזהיר את השלטון בדמשק כי "אם אסד יגיב בתקיפת ישראל, או ינסה לפגוע בה באמצעות שליחים, הוא יסתכן באיבוד השלטון - כי ישראל תגיב".

דיווח: אסד הזהיר מפתיחת מלחמה

בעקבות הדיווחים על כלי טיס של חיל האוויר שתקפו משלוח נשק שיועד לחיזבאללה באזור דמשק, העביר בשבוע שעבר נשיא סוריה אסד מסר תקיף לישראל דרך רוסיה, שלפיו אם תקיפה ישראלית נוספת תוביל למלחמה - כך דיווח העיתון הכוויתי "א-ראי".

מקורות המקורבים לנשיא סוריה, שצוטטו בעיתון, אמרו שכבר לאחר התקיפה ניתנו הוראות לפריסת סוללות טילי קרקע-קרקע המכוונים לישראל, כחלק מההכנות בסוריה לתקיפה אפשרית נוספת של צה"ל, כשהפקודה היא להגיב מיד - ללא התרעה. אותם מקורות העריכו שישראל רצתה להשיג איזון במלחמה בין כוחות אסד למורדים באמצעות התקיפות שביצעה.

מספר ימים לאחר מכן הבהיר אסד כי הברית בין משטרו לבין ארגון הטרור הלבנוני נשארת איתנה. "סוריה תיתן הכול לחיזבאללה בתמורה לתמיכה שלה בממשל בדמשק", צוטט אסד בעיתון הלבנוני אלאחבר. דבריו של אסד נאמרו במהלך פגישה שערך עם נציגים לבנונים בדמשק. אותם נציגים סיפרו לעיתון שאסד הפגין ביטחון עצמי גבוה, והביע הכרת תודה גדולה לחיזבאללה.

"בפעם הראשונה אנחנו מרגישים שאנחנו והם חיים באותו המצב", אמר להם. "החלטנו שאנחנו חייבים להתקדם לכיוונם ולהפוך לעם של התנגדות כמו חיזבאללה, למען סוריה והדורות הבאים".