שמיר: ישראל צריכה לדעת להתמודד עם "טרור הסמים"

את הדברים אמר שר החקלאות במהלך ביקור בתערוכה ביטחונית המתקיימת בפרו ■ השנה נרשמה השתתפות גבוהה במיוחד של החברות הישראליות בתערוכה

"במאבק מול הטרור הבינלאומי מדינת ישראל חייבת לשתף פעולה וללמוד מניסיונן של מדינות כמו פרו שמתמודדת עם אתגרים ביטחוניים מורכבים בראשם ׳טרור הסמים׳״- כך אומר שר החקלאות יאיר שמיר שהשתתף בסוף השבוע בלימה, בירת פרו, באירוע המרכזי של התעשיות הביטחוניות הישרלאיות בתערוכה הביטחונית של פרו (sitdef) הנערכת בימים אלה זו השנה הרביעית.

על רקע שיעורי הצמיחה של השוק הפרואני בשיעור שנתי של 6%, הפוטנציאל העסקי הטמון בו והמכרזים הממשלתיים בתחומי מערכות מידע, מערכות נשק מתקדמות ומערכי ניטור ובקרה, נרשמה שנה השתתפות גבוהה במיוחד של המציגים מישראל, ביניהם התעשייה האווירית, אלביט, רפאל, התעשיות הצבאית isds, mafrolight ועוד.

שיתוף הפעולה בין ממשלות ישראל ופרו קיבל לאחרונה חיזוק משמעותי עם חתימת שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על מזכר ההבנות לקידום שת״פ תעשייתי- ביטחוני. לדברי השר שמיר: ״השילוב בין הצורך בתשתיות עם היציבות הפוליטית ומדיניות והפתיחות כלפי ההשקעות הזרות- פותח פתח להשתלבותן של החברות הישראליות ב׳נס הכלכלי׳ הפרואני״.

השקעות החברות הישראליות בשוק הפרואני בתחומי האנרגיה, החקלאות, הרפואה ותקשורת נאמדת בלמעלה ממיליארד דולר. השר שמיר צפוי להיפגש בתחילת השבוע עם עמיתו הפרואני שר החקלאות ועם ראש ממשלת פרו.