מנצ'סטר סיטי מותג? בנייקי חושבים אחרת

סגנית אלופת אנגליה תקבל רק 12 מיליון ליש"ט בשנה מחסות ההלבשה המשודרגת שלה, סכום נמוך יותר מזה שמקבלות כל מתחרותיה בפרמיירליג

מנצ'סטר סיטי משתדרגת: התקשורת האנגלית מדווחת כי המועדון, שיצא למסע משחקי ראווה בארצות הברית, יודיע השבוע על חתימת הסכם חסות הלבשה יקר יותר, עם חברת נייקי, בגובה של 72 מיליון ליש"ט לשש שנים (כ-12 מיליון ליש"ט בעונה).

סיטי מקבלת כיום כ-6 מיליון ליש"ט בעונה, במסגרת הסכם ל-10 שנים שנחתם ב-2009 עם יומברו. יומברו נרכשה מאז על-ידי נייקי האמריקאית, שהסכימה לפתוח את ההסכם עם סיטי ולהכפיל את הסכום שהיא תשלם למועדון.

למרות השדרוג, סיטי עדיין תסבול בשנים הקרובות מנחיתות הכנסות בפרמטר הזה ביחס לכל המתחרות שלה באנגליה. היריבה העירונית, מנצ'סטר יונייטד, מקבלת עד תום עונת 2014/15 כ-23.5 מיליון ליש"ט בעונה מנייקי, וצפויה להאריך עם החברה את ההסכם, הפעם תמורת סכום גבוה בהרבה; ארסנל תקבל החל מהעונה הבאה כ-30 מיליון ליש"ט בשנה מפומה; צ'לסי חתומה עם אדידס עד 2020 על חוזה בסך 20 מיליון ליש"ט לעונה; ליברפול מקבלת מניו באלאנס (באמצעות מותג וורייר) 25 מיליון ליש"ט עד 2015.

בתוך כך, הודעה נוספת שצפויה לצאת השבוע ממנצ'סטר סיטי נוגעת להקמת קבוצה חדשה ב-MLS על-ידי הבעלים של המועדון, השייח' מנצור בין זאיד אל-נחיאן. הקבוצה תקום בניו יורק, והשייח' צפוי לשלם לליגה האמריקאית כ-100 מיליון דולר תמורת דמי הזיכיון שלה. היא צפויה לשמש כקבוצת "אחות" של סיטי, כששני המועדונים יקיימו ביניהם שיתופי פעולה הדוקים בפן המקצועי.