ילדה בת 9 נגד מנכ"ל מקדונלד'ס: "תפסיקו לעבוד על ילדים"

‎‎חנה רוברטסון בת ה-9 באסיפה השנתית של מקדונלד'ס: "אני לא חושבת שזה הוגן לשכנע ילדים לאכול מזון שלא בריא להם ע"י שימוש בצעצועים ודמויות מצוירות"‏

דון תומפסון, מנכ"ל חברת מקדונלד'ס, מצא את עצמו במבוכה אחרי שילדה בת 9 האשימה את ענקית המזון המהיר בניסיון "לעבוד על ילדים לאכול מזון שלא בריא להם".

חנה רוברטסון בת ה-9 טסה ביום חמישי שעבר עם אמה מהעיירה קילוונה במחוז בריטיש קולומביה בקנדה לאסיפת בעלי המניות השנתית של מקדונלד'ס במטה החברה באוק ברוק, אילינוי.

בחלק השאלות של בעלי המניות במסגרת האסיפה הקריאה חנה את הדברים הבאים: "משהו שאני לא חושבת שהוא הוגן הוא כאשר חברת גדולות מנסות לעבוד על ילדים ולשכנע אותם לאכול מזון שלא בריא להם על-ידי שימוש בצעצועים ודמויות מצוירות. אם ההורים לא היו מלמדים את ילדיהם על אכילה בריאה, הילדים היו כנראה מאמינים שג'אנק פוד טוב להם מפני שהוא טעים".

האם, קיה רוברטסון, 36, השתתפה באסיפת בעלי מניות כנציגת ארגון בשם "אחריות תאגידית בינלאומית" שמטהו שוכן בבוסטון. ב-2009 היא השיקה "משחק תזונה אינטראקטיבי" שנקרא "היום אכלתי קשת בענן", והיא כותבת בלוגים בנושאי תזונה.

‏"יהיה נחמד אם תפסיקו לנסות לעבוד על ילדים לאכול את המזון שלכם כל הזמן", המשיכה להקריא חנה רוברטסון, תלמידת כיתה ד'. "אני ואמא שלי מכינות סרטוני בישול שמראים לילדים שאכילה בריאה יכולה להיות כיפית וטעימה. אנחנו מלמדות אותם שאכילת קשת בענן של פירות וירקות הופכת ילדים לבריאים, חכמים ושמחים יותר, כי זו האמת".

תומפסון הודה לחנה על השאלה שלה, אך גם ערער על הקביעות שלה. "ראשית, אנחנו לא מוכרים ג'אנק פוד, חנה", הוא אמר. "גם הילדים שלי אוכלים מקדונלד'ס. כאשר הם היו בגילך גם הם בישלו איתי בבית. אני אוהב לבשל. אנחנו מבשלים הרבה פירות וירקות בבית".

תומפסון ציין כי מקדונלד'ס מציעה ירקות ופירות במסעדותיה, כולל תפוחי עץ בארוחות הילדים וסלטים בדולר אחד, והוא מקווה "למכור אפילו יותר מהם".

דוברת של החברה לא הגיבה לאחר מכן לפניית ערוץ החדשות של רשת הטלוויזיה ‏ABC‏ להגיב על תגובת תומפסון לילדה.