טיב טעם: המכירות עלו ב-19%; הרווח הנקי זינק ל-6 מיליון שקל

היקף המכירות ברבעון הראשון של 2013 עמד על כ-280 מיליון שקל ■ החברה מייחסת את השיפור בתוצאות לעיתוי חג הפסח ולשינוי בתנאי הסחר עם הזכיינים

עיתוי חג הפסח ושינוי תנאי הסחר עם זכייני החברה סייעו לרשת קמעונאות המזון טיב טעם להציג תוצאות חיוביות לרבעון הראשון של השנה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של טיב טעם זינק ל-6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-700 אלף שקל שרשמה ברבעון הראשון של 2012. בפעילות השוטפת, טיב טעם נהנתה מעלייה של 19% בהיקף המכירות, שהגיעו ל-281.5 מיליון שקל.

כאמור, בחברה שבשליטת חגי שלום ייחסו את השיפור למועד חג פסח, שחל השנה בחודש מארס, ולשינוי תנאי הסחר שנרשמו על בסיס ברוטו.

השיפור בפעילות טיב טעם בא לידי ביטוי גם בקפיצה של כ-18% בפדיון ממוצע למ"ר בחנויות זהות וכן לשיפור בפדיון הממוצע בסך שטחי הרשת.

העלייה בהכנסות השתרשרה גם לשורת הרווח הגולמי, שעלה ב-12% ליותר מ-84 מיליון שקל, אולם שיעורו מהמכירות ירד מ-31.9% ל-30%. מספרים אלה הושפעו גם הם משינוי תנאי הסחר עם הזכיינים וכן ממיזוג פעילויות והרחבת המכירות.

טיב טעם מפעילה כיום 30 סניפי סופרמרקטים ברחבי הארץ ו-8 סניפים של רשת דומו (DOMO), המציעה מוצרי מטבח, כלי בית ואירוח, מרביתם בתוך סניפי הסופרמרקטים. רשת דומו רשמה גם היא שיפור בפעילותה ברבעון הראשון.

העליות במכירות וברווח הגולמי של טיב טעם סייעו לרווח התפעולי של הרשת ברבעון הראשון להכפיל את עצמו כמעט פי 3, והוא התקרב ל-12 מיליון שקל.

קפיצה זו, יחד עם צמצום בהוצאות המימון של החברה, הובילו לשיפור הניכר בשורה התחתונה.

מניית טיב טעם קפצה ב-90% מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי של כ-230 מיליון שקל.

עדי כהן, מנכ"ל טיב טעם, מסר היום (א') כי "הסיבה לזינוק בתוצאות טיב טעם נעוצה במדיניות החברה לחיזוק מיצובה של הרשת כרשת מובילה בפרמטרים של חוויית הקנייה, מגוון מוצרים ואיכותם, מועדון לקוחות גדול ונאמן וכן ברמת השירות הגבוהה ללקוחות הרשת, כל זאת תוך המשך התייעלות במבנה העלויות של הרשת".

טיב טעם
 טיב טעם