150 עובדים בקבוצת "מעריב" ביקשו לצאת לפרישה מוקדמת

מרבית הפורשים הם מרשת מקומוני "זמן מעריב" שנסגרה ■ ראש עיריית חיפה, יונה יהב, תוקף את מו"ל "מעריב" שלמה בן-צבי על סגירת המערכת בחיפה

קרוב ל-150 מתוך 350 עובדי "מעריב" ביקשו לצאת לפרישה מוקדמת. זאת, עד להיום (ג') בשעות הצהריים.

כזכור, מו"ל העיתון, שלמה בן-צבי, בסיכום עם ההסתדרות, הודיע כי הוא מאפשר לעובדי העיתון להודיע על יציאתם לפרישה עד ליום ראשון הקרוב. העובדים שיבקשו לצאת יקבלו בתמורה עוד חודשיים משכורת נוספת.

מרבית העובדים שביקשו לעזוב הם עובדי מקומוני רשת "זמן מעריב" שנסגרה לפני כשבועיים.

כזכור, העובדים כולם פוטרו בעבר על-ידי נאמן "מעריב" בזמן המכירה לבן-צבי, ולפני כחצי שנה נשכרו מחדש. לכן למעשה לא צברו לעצמם העובדים ותק שיעניק זכויות גדולות יותר עם פרישתם. פרט לפורשים זכאי בן-צבי לפטר עוד 10% ממצבת כוח-האדם.

התנתקות מהפריפריה

בתוך כך, ראש עיריית חיפה, יונה יהב, שיגר מכתב חריף למו"ל "מעריב", שלמה בן-צבי, לאור ההחלטה לסגור את בניין מערכת העיתון בחיפה וסגירת המקומונים.

"אני רואה בכך החלטה מסוכנת", כתב יהב לבן-צבי. "לא זאת בלבד שהיא תבשר על סופו של 'מעריב' כפי שאנו מכירים אותו, והתנתקותו מהפריפריה הצפונית, אלא היא אף תצטרף למגמה השלטת היום בשדרת ההנהגה, המוותרת על חלקה הצפוני של ישראל".

בשבועיים האחרונים הפסיקו לצאת לאור מקומוני רשת "זמן מעריב", לאחר שבעיתון הוחלט כי הם אינם רווחיים יותר. במשך השנים שימשו מערכות המקומונים גם כמשרדם של הכתבים המוניציפליים הכותבים לעיתון.

כעת, למרות שב"מעריב" אומרים כי עבודתם לא תיפגע, לא יהיה אף דסק שישרת את העיתונאים בחיפה, בצפון ובבאר-שבע, והם יעבדו מביתם.

עובדי המערכת הוותיקה של "מעריב" בירושלים, ששירתה במשך שנים גם את הכתבים בכנסת והכתבים המדיניים, יעברו להשתמש במתקני "מקור ראשון" בבירה.

"כתושב גוש עציון", כתב יהב לבן-צבי, "אני מניח שאתה כואב לא פחות ממני את החלטתה של המדינה להוציא כל סממן שלטוני או ריבוני מחלקה הצפוני של המדינה".

מ"מעריב" נמסר כי "הסיקור בצפון לא ייפגע כלל. כתבי הצפון ימשיכו לסקר את המתרחש באזור, ולפי המדיניות המערכתית של 'מעריב', אף תינתן תשומת-לב מיוחדת והבלטה לסיקור הפריפריה".