בכירי שוק ההון: קרנית פלוג ראויה להחליף את סטנלי פישר

סקר של דן אנד ברדסטריט: 9% מבכירי שוק ההון חושבים כי אלי יונס הוא זה שצריך להיות הנגיד הבא של בנק ישראל ■ 12% גורסים כי התקשורת והמצב הגיאופוליטי הם הגורמים המשפיעים ביותר על האווירה העסקית

כ-72% ממנהלי בתי ההשקעות המובילים ובכירי ענף שוק ההון סבורים כי קרנית פלוג היא המועמדת הטובה ביותר לתפקיד נגיד בנק ישראל הבא. לעומתם, 18% טוענים כי פרופ' יוג'ין קנדל הוא המועמד המתאים, כך עולה מסקר בקרב בכירי ענף שוק ההון שערכה קבוצת דן אנד ברדסטריט. רק 9% חושבים כי אלי יונס הוא זה שצריך להחליף את הנגיד פישר.

עוד עולה מהסקר, כי הקשחת הרגולציה (36%), היא מפץ חברתי נוסף שיעיר מחדש את גל המחאה החברתית (27%) ומחסור בנזילות וקיפאון כלכלי (15%) הם שלושת האיומים הגדולים ביותר על שוק ההון הישראלי.

בנוסף, סבורים בכירי הענף כי אין צורך בשלושה רגולטורים: כ-63% מהבכירים חושבים כי שלושה גופי רגולציה נפרדים גורמים לעודף רגולציה ולמשבר אמון. כ-37% סבורים כי יש לאחד את גופי הרגולציה על מנת למנוע חיכוכים וניגודי עניינים.

בשאלה שעסקה בגורמים המשפיעים ביותר על האווירה העסקית בישראל, ציינו כ-33% מהבכירים כי הרגולציה בכללותה היא הגורם המשפיע ביותר, כ-21% ציינו את התנאים הפיננסיים וזמינות האשראי כמשפיעים ביותר, 18% חושבים כי נתוני המאקרו של כלכלת ישראל הם המשפיעים ביותר ו-15% סבורים כי המדיניות של משרדי האוצר והכלכלה היא המשפיעה ביותר על האווירה העסקית בארץ. 12% הנותרים גורסים שהתקשורת והמצב הגיאופוליטי הם הגורמים המשפיעים ביותר.

באשר לריבית בנק ישראל, למעלה מ-54% מהבכירים בטוחים כי שתי ההורדות הרצופות האחרונות הן האחרונות לשנה זו, וכי הריבית תיוותר עד סוף השנה ללא שינוי בשיעור של 1.25%. לעומתם, 45% דווקא חושבים כי הריבית תופחת ברבע אחוז או יותר.

האם נמשיך לראות גם השנה מיזוגים נוספים של בתי השקעות? 91% השיבו כי המגמה תימשך וגם השנה נמשיך לראות היעלמות של בתי השקעות קטנים.

בין הבכירים שהשתתפו בפורום בתי ההשקעות של D&B: חגי בדש, מנכ"ל פסגות, אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש, משה עמית, יו"ר אקסלנס נשואה, אמיר אייל, יו"ר אינפיניטי, שמואל (סמי) בבקוב, מנכ"ל הראל פיננסים, עדו קוק, מנכ"ל משותף IBI , זיו שמש, מנכ"ל מנורה מבטחים פיננסים, יאיר לפידות, מנכ"ל ילין לפידות, רונן טורם, מנכ"ל מגדל שוקי הון, רבקה אלגריסי, מנכ"ל פעילים, שמואל פרנקל, יו"ר אפסילון, טל קינן, מנכ"ל KCPS Clarity, אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן, קובי פלר, מנהל השקעות ראשי ב-UBS ואילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות.