עזריאלי בוחן כניסה לתחום הדיור המוגן

קבוצת עזריאלי מנהלת מגעים עם חברת חבס, שנקלעה לקשיים, לרכישת בניין בזק לשעבר ב-42 מיליון שקל - לצורך הקמת בית דיור מוגן

שבוע לאחר שרכשה את בית ידיעות אחרונות בתל אביב ב-374 מיליון שקל, חושף "גלובס" כי הקבוצה בבעלותו של דוד עזריאלי בוחנת כניסה לתחום הדיור המוגן. עוד נודע ל"גלובס" כי הקבוצה מנהלת מגעים עם חברת חבס, שנקלעה לקשיים כלכליים, לרכישת בניין בזק לשעבר הממוקם בפינת הרחובות יהודה הלוי ולינקולן בתל אביב ב-42 מיליון שקל. הנכס מופיע בספרי החברה לפי שווי של 41 מיליון שקל.

עזריאלי ניהלה מגעים גם לרכישת רשת דיור מוגן קיימת המונה כמה סניפים ברחבי הארץ, אך לבסוף התקבלה החלטה שלא לבצע את העסקה. זאת, במטרה להקים מותג חדש תחת השם עזריאלי, העונה על הסטנדרטים של החברה, ולא לשפץ ולבצע שינויים ניהוליים ואסטרטגיים ברשת קיימת, תחום שעזריאלי אינה מתמחה בו.

את הנכס בתל אביב, שכלל בעבר גם מגרש לבנייה למגורים, רכשה חבס בשנת 2007 מידי בזק. הנכס כולל שטח של 2.7 דונם, ועליו בניין בנוי בשטח 7,000 מ"ר, ש-2,000 מ"ר מתוכם הם מרתפים. הבניין אכלס בעבר את מוקדי השירות ואת המרכזיות של בזק, וכיום פועל בו סניף של דואר ישראל. ייעוד הקרקע מוגדר "שימושים מיוחדים" המאפשר הקמת דיור מוגן, קופת חולים או מוסדות חינוך.

ביוני 2009 הכניסה חבס שותף (חברת ל.ט איטליה) ל-50% מכל הזכויות בנכס תמורת 18.5 מיליון שקל. שנה אח"כ מכרה את הקרקע הצמודה המיועדת למגורים לחברת אוראה שבבעלות עדי קייזמן ורן אפרת, תמורת 24 מיליון שקל. לאחרונה מימשה אוראה את הקרקע כשמכרה אותה לקבוצת רכישה תמורת סכום של יותר מ-40 מיליון שקל.

חבס ניסתה במשך שנים לקדם תוכנית לשינוי ייעוד הנכס שנותר בבעלותה מ"שימושים מיוחדים" למגורים, תחום התמחותה של חבס (לאחר הקמת פרויקטים מוצלחים כמו מגדלי יו בפארק צמרת או מגדל רוטשילד 1), אך לאכזבתה, עיריית תל אביב לא מעוניינת בשינוי ייעוד הקרקע למגורים. אם עזריאלי תרכוש את הנכס במטרה להסב אותו לדיור מוגן, היא לא תצטרך לבצע שינוי ייעוד, שכן דיור מוגן עונה על הגדרת השימושים המיוחדים. לא מן הנמנע כי הקרקעות שרכשה קבוצת עזריאלי בשנתיים האחרונות, הכוללות כמה מגרשים בציר מנחם בגין בתל אביב, ישמשו בין היתר להקמת בתי דיור מוגן, תחת המותג שתקים עזריאלי.

מקבוצת עזריאלי נמסר: "אנו מעת לעת הזדמנויות עסקיות. לכשתמומשנה הקבוצה תדווח על כך".