קאמבק עותומאני: איפה שוכן בארץ החמאם הטורקי היפה ביותר?

משפחת גטאס בעכו הגשימה חלום של האם, והקימה חמאם חדש כהלכתו שמשמר את המורשת ■ מרגע שנפתחת הדלת, שומעים בני המשפחה רק 'וואו' ובצדק

בכל עיר עותומאנית שמכבדת את עצמה, גם אם נכבשה, הוטבע החותם התרבותי האולטימטיבי של האימפריה - חמאם טורקי. גם העיר העתיקה בעכו אינה שונה מאחיותיה, ובימיה כעיר תוססת בתקופה העותמאנית פעל בה חמאם, שנחשב כמוסד תרבות של ממש. משפחת גטאס המקומית הגשימה חלום של האם, והקימה חמאם חדש כהלכתו שמשמר את המורשת והוא מהיפים - אם לא היפה ביותר - שראיתי בארץ.

הכניסה לא מסגירה את היופי שבפנים, אבל מרגע שנפתחת הדלת, שומעים בני המשפחה רק 'וואו' ובצדק. החמאם שוכן במבנה שנועד לשימור, שמשמעותו מקסימום הקפדה שמשמרת את האותנטיות ותורמת לאווירה המיסטית כמעט. חמאם לא פעם מעולם בלבו של המבנה הוותיק, אבל העיצוב המרהיב הצליח ללכוד את הניחוח ונדמה שהוא היה כאן מאז ומעולם.

לב החמאם הוא משטח השיש המחומם - לרביצה. הברזים וקערות המים שמסביב - לרחצה, והליפה והסבון - לקרצוף. אלה נמצאים במפלס התחתון, בתוספת סאונה רטובה - ושם מתחיל גם הביקור. כל אורח מקבל מגבת, ליפה וסבון משמן זית, רובץ, מתרחץ ונכנס לסאונה וחוזר חלילה במהלך כשעה. אחר כך עולים קומה ועל שני משטחי השיש זוכים לטיפול קרצוף ועיסוי (30 דקות). אם מגיעה קבוצה גדולה, נוסף גם חדר טיפולים עם מיטה קונבנציונלית - לגיבוי, ובאותו מפלס יש גם סאונה יבשה.

הביקור במקום היה חוויה מופלאה, שתמציתה פינוק לגוף ולנשמה. אי אפשר שלא להתפעל מהיופי ומהעיצוב המוקפד, מהפרטים הקטנים ומהאווירה המושלמת. האירוח היה לעילא, הטיפולים מצוינים והמלתחות - רחבות ונוחות. שנות השקעה רבות הניבו מוצר מוגמר ברמה מאוד גבוהה, שאידיאלי לזוגות וקבוצות אינטימיות (עד 10 אנשים) אבל יכול להכיל עד 25 איש - אם כי לא באותה אינטימיות. החוויה היא פרטית לכל זוג/קבוצה ואורכת כשלוש שעות, ובתוספת תשלום אפשר להזמין עיסויים מלאים (כשעה), כיבוד ועוד. בקיץ מווסתים את הטמפרטורות בהתאמה לזו שבחוץ ובחורף זה להיט כובש. החמאם עדיין בהרצה אז המחירים מגוחכים - כדאי למהר.

250 שקלים לאדם, 04-9897462.

האתר שותף במיזם "אוצרות הגליל"