גבעת שמואל: 600 יח"ד ייבנו בקרקע שמכר דודי אפל

הוועדה המחוזית לתכנון לבנייה מחוז מרכז הפקידה להתנגדויות את תוכנית "צפון גבעת שמואל" בתום סאגה משפטית ממושכת שהגיעה עד לכותלי בית המשפט העליון, כך נודע ל"גלובס"

הוועדה המחוזית לתכנון לבנייה מחוז מרכז הפקידה להתנגדויות את תוכנית "צפון גבעת שמואל" בתום סאגה משפטית ממושכת שהגיעה עד לכותלי בית המשפט העליון, כך נודע ל"גלובס".

כזכור, מדובר בתוכנית החלה על הקרקע שמכרה חברת מגדל הזוהר בבעלות דודי אפל וחוטר ישי בהליך של מכרז בשל חוב לבנק מזרחי טפחות. את הקרקע רכש בחודש אוקטובר האחרון היזם משה אהרוני תמורת 235 מיליון שקל ומאוחר יותר מכר מחצית מהזכויות בקרקע לחברת אפריקה ישראל.

על פי תוכנית בנין העיר המאושרת, על הקרקע, הכוללת 70 דונם במערב העיר, ניתן לבנות 270 יחידות דיור, אלא שבמהלך השנים קידמה חברת מגדל הזוהר תוכנית חדשה המגדילה את זכויות הבנייה במתחם ל-710 יחידות דיור ב-12 מגדלים בני 22 קומות.

התוכנית אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ואף במועצה הארצית לתכנון ובנייה, אך נתקלה בהתנגדות עיריית גבעת שמואל שערערה לבית המשפט המחוזי על אישור התוכנית. הערעור התקבל והתוכנית החדשה בוטלה בחודש נובמבר 2010. חברת מגדל הזוהר ערערה על ההחלטה לבית המשפט העליון, ובינתיים מכרה את הקרקע לאהרוני ואפריקה ישראל בטרם הוכרע גורל התוכנית. בחודש מאי 2012 קבע בית המשפט העליון כי נפל פגם יסודי באישור הגדלת מספר יחידות הדיור ל-710 וקבע כי התוכנית תשוב לבחינת הוועדה המחוזית.

הוועדה המחוזית החליטה לאשר את התכנון החדש בתנאים הבאים: גריעת מתחם שלם מהתוכנית שישוב לייעודו המקורי, הפחתת מספר הדירות וגובה הבניינים בחלק הדרומי של התוכנית.

כעת משקף המחיר ששילמו אהרוני ואפריקה ישראל על קרקע ל-600 יחידות דיור, סכום של 390 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור, עליו יש להוסיף גם את היטל השבחה. זאת במקום סכום של 330 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אם יהיו מאושרות 710 יחידות דיור.

בתגובה לאישור התוכנית מסר ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני ל"גלובס": "אנו שמחים שהתעקשות העירייה נשאה פרי, ראשית שהשטחים הציבוריים הפתוחים אשר נלקחו לטובת אישור מס' רב של יחידות דיור הוחזרו לייעודם המקורי קרי - לטובת הציבור, ובנוסף לכך הופחתו מספר יחידות הדיור בתכנית כולה".