ל"המר" על טבע או מלאנוקס?

מהלך של טבע מעל 40 דולר בערך יחשב סימן חיובי מאוד עם סיכויים להתפתחות גל עולה ■ מלאנוקס - המגמה של המניה נשארת ירידה; רק מהלך מעל 56 דולר ילמד על שינוי כיוון

השבוע נתחיל את הטור בפרגון גדול לעמיתנו, סגן עורך גלובס, אלי ציפורי אשר פרש על פני עמוד שלם ספקות ביחס ליכולת של טבע לשרת את חובותיה. בכך טיפס אלי מדרגה ביחס לפרשנות לדברים שמבטא הגרף של המניה מאחורי הקלעים. מזה זמן ממושך אנחנו מצביעים על החיסרון שבהשקעה בטבע הן לכשעצמה והן ביחס לענף. בעקבות דבריו של אלי, חשבנו לבדוק שוב מה מראה הגרף. באופן פרדוקסאלי לשאלות שהעלה אבל לא מפתיע ביחס להתנהגות השווקים (מניות עולות כשהרע ביותר גלום במחיר), נראה שעל פי הגרף טבע דווקא מעניינת לקניה או לפחות למחשבה על קניה. את האישור שציפינו לראות על הגרף לשאלות שהעלה אלי לא מצאנו. שלוש סיבות טכניות מדברות בעד החשיבה החיובית ביחס לטבע:

  1. התמיכה באזור ה-35 דולר.
  2. סימנים ראשוניים להגעתם של קונים נחושים יותר.
  3. תבנית המשולש שבה נסחרת המניה בשנתיים האחרונות שפריצה שלה כלפי מעלה תיתן סימן לתחילתו של מהלך עליה.

מהלך של טבע מעל 40 דולר בערך יחשב סימן חיובי מאוד עם סיכויים להתפתחות גל עולה. מהלך מתחת ל-38 דולר ילמד כי כנראה שלא כל החששות שהעלה אלי גלומות במחיר הזה.

בכל מקרה, זכרו שחדשות יגיעו בעקבות הגרף, לא לפניו. לכן, אם אתם חושבים שטבע היא עדיין ההשקעה של כל הזמנים, תקנו אל תוך המחיר הזול והסיכוי לתפנית. אם אתם חושבים שהכותרת הבאה בגלובס היא על הסדר חוב של טבע, היו זהירים ביחס לאיתותים הטכניים. אנחנו סבורים שהגרף הוא הכלי להסתמך עליו ולא מה שאנחנו חושבים, בייחוד למניה של חברה גדולה ומסוקרת כמו טבע. לכן, נפרש בהזדמנות את התוצאות והן יהיו מחשבתנו.

מלאנוקס-לא להתרגש

נישאר היום בישראל ונעדכן ביחס למלאנוקס . זו אומנם קפצה יפה למעלה אם מסתכלים עליה עם זכוכית מגדלת אבל כשמסירים את הזכוכית רואים שהקפיצה הייתה רק תנודה קלה שנתקלה בהתנגדות חזקה. הגדרת המגמה של המניה נשארת מגמת ירידה. רק מהלך מעל 56 דולר ילמד על שינוי כיוון. הגרף לא מצדיק הימור על מהלך שכזה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.ilאין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.