הוועד בסלקום: הגענו למספר החתימות הנדרש

ועד הפעולה בסלקום הודיע להנהלה כי שליש מעובדי החברה חתמו על הסכמתם להקמת ועד עובדים יציג בחסות ההסתדרות ■ סלקום: "ההנהלה מכבדת את עובדיה ואת זכותם להתארגנות, ואין לה כל כוונה להיכנס לעימות עם צד כלשהו"

יום היסטורי לעובדי סלקום ולחברה עצמה: ועד הפעולה בסלקום הודיע היום (ג') להנהלת החברה כי הגיע למספר החתימות הנדרש על מנת להקים ועד עובדים מייצג. גם ההסתדרות הודיעה להנהלת סלקום כי היא הארגון היציג בחברה.

המשמעות היא שסלקום מצטרפת לפלאפון בעניין זה ומקימה ועד בחסות ההסתדרות, שייכנס למשא-ומתן עם ההנהלה על הסכם קיבוצי, כפי שהדבר קורה בימים אלה בפלאפון.

בכך הופכת סלקום להיות החברה הסלולרית השנייה בישראל שבה מוקם ועד עובדים יציג בחסות ההסתדרות. זהו גם ציון דרך חשוב מאד עבור ההסתדרות, שהצליחה לשים דריסת רגל בחברה הסלולרית הגדולה בישראל ולהקים שם ועד עובדים יציג.

על-פי המסתמן, ועד העובדים החדש, בראשות מיה יניב, ייכנס בזמן הקרוב לתהליך מסודר של משא-ומתן ביחד עם ההסתדרות מול הנהלת החברה, במטרה להגיע להסכם קיבוצי שיבטיח שמירה על זכויות העובדים ויבקש להגן עליהם בכל הקשור לתהליכים הארגוניים שהחברה עוברת.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מסר כי "העובדים הפסיקו להיות פראיירים, והם לוקחים את גורלם בידיים ומתאגדים. אני אומר למעסיקים לא לפחד מהתאגדות. כ-70 מקומות עבודה מתאגדים בימים אלה".

יו"ר ועד הפעולה של סלקום, מיה יניב, אומרת היום: "אנו יוצאים לדרך חדשה שבה מעמד העובדים ישתפר, וכולי תקווה שנזכה לשיתוף-פעולה מצד הנהלת החברה. אני גאה בעובדי החברה שלא וויתרו והמשיכו להצטרף למהלך ההתאגדות, ושהצלחנו להקים ועד במסגרת ההסתדרות. אנו קוראים להנהלה שלנו להסדיר את תנאי עבודתנו ואת ביטחוננו התעסוקתי במסגרת הסכם קיבוצי".

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, שלח מייל לעובדים בעניין, וכתב להם כי "ביקשתי משרון עמית, סמנכ"ל משאבי האנוש בקבוצה, לערוך בדיקה של כלל החתימות, הן אלה שיתקבלו על-ידי ההסתדרות והן את רשימת ביטולי ההצטרפות, על מנת לקבל תמונה מלאה ושקופה.

"אני פונה אל כל אחת ואחד מכם ומבקש שבתקופת ביניים זו תימנעו מעימותים ופרובוקציות בין עובד לרעהו. עימותים כאלה פוגעים בסביבת העבודה שכולנו אוהבים וגאים בה, פוגעים במוניטין החברה ופוגעים בלקוחותיה. אני, מצידי, אעשה כל שניתן על מנת שהדברים יתבררו במהירות ובשקיפות מלאה".

מסלקום נמסר בתגובה: "קיבלנו את הודעת ההסתדרות הטוענת כי שליש מעובדי סלקום-נטוויז'ן הצטרפו לשורותיה. במקביל התקבלה הודעה מקבוצת עובדים הטוענת למאות ביטולים. הנהלת החברה מכבדת את עובדיה ואת זכותם להתארגנות, ואין לה כל כוונה או רצון להיכנס לעימות עם צד כלשהו. מנכ"ל החברה הנחה את סמנכ"לית משאבי אנוש של הקבוצה לבדוק את החתימות".

מאיה יניב יו
 מאיה יניב יו

מיה יניב