"מעריב": התקדמות עם העיתונאים, קשיים עם עובדי הדפוס

בהנהלת "מעריב" מבקשים לאחד את ההסכם שייחתם עם העיתונאים יחד ההסכם שייחתם עם עובדי הדפוס, ואולם עובדי הדפוס אינם מסכימים להסכם ההבראה

"התקדמות" במשא-ומתן בין ועד העיתונאים ב"מעריב" ובין הנהלת העיתון בראשותו של המו"ל שלמה בן-צבי.

דיונים בין הצדדים התנהלו במהלך כל היום, לאחר שהבוקר (ג') התקיים דיון בבית הדין לעבודה בתל-אביב, בו הלין ועד העובדים של "מעריב" כי הנהלת העיתון מתקשרת עם העובדים שלא באמצעות נציגיה. בתום הדיון הוחלט, לאור העובדה שהצדדים מנהלים משא-ומתן, כי בית הדין יעודכן בהתפתחויות מחר (ד').

ל"גלובס" נודע כי הקשיים האמתיים להמשך הפעילות של "מעריב" מצויים בגורלם של עובדי הדפוס של העיתון. בהנהלת "מעריב" מבקשים לכרוך את ההסכמים יחד ולאחד את ההסכם שייחתם עם העיתונאים יחד ההסכם שייחתם עם עובדי הדפוס. ואולם עובדי הדפוס, המיוצגים על-ידי ההסתדרות, אינם מסכימים להסכם ההבראה, אשר הסכמת העיתונאים לו הולכת ומתגבשת.

נודע כי עובדי הדפוס ב"מעריב" עדיין מקוויים כי גורם נוסף - אולי "ישראל היום" - יגיע ויחלץ את "מעריב" ממצבו על-ידי נטילת פעילות הדפוס שלו והפעלתה. לא מן הנמנע כי נושא זה הוא שמקשה על החתימה על ההסכם.

בתוך כך, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה היום דיון דחוף בשאלת עתידם של עובדי "מעריב". נציג הנהלת "מעריב" וסגן עורך העיתון, אלעד טנא, אמר בדיון: "כבר חודשיים שאינני ישן בלילה. החברה התפרקה, אבל בן-צבי הודיע שלמרות שהפסיד 60 מיליון שקל, הוא מוכן להמשיך את קיומה בתנאים מסוימים. אם לא נקבל את תוכנית ההנהלה, 420 בעלי משפחות ילכו הביתה".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, אמר בתגובה: "ומי ערב לכך שאם תתקבל התוכנית, העובדים לא ילכו הביתה כעבור 3 חודשים?". על כך השיב טנא: "אין תעודת ביטוח".

הבוקר יצא העיתון "מעריב" כרגיל, זאת לאחר שעובדי העיתון החליטו להמשיך ולהפעילו חרף הודעת ההנהלה אתמול (ב') כי העיתון לא יופץ. לאורך כל שעות הערב אמש נמשכו הדיונים בין ההנהלה, הוועד וההסתדרות, זאת למרות שעובדים רבים בעיתון לא רואים ברגע זה את הוועד כמי שמייצגם.

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה.