הפוגה מהנסיעה: אל תפספסו את חאן צל תמרים שבדרום

חאן צל תמרים הוא אתר תיירות ייחודי הנמצא כ-65 ק"מ מהעיר אילת ■ זה מקום שאין כמותו בארץ, ואולי גם מחוצה לה - הרבה מעבר לתחנת עצירה

חאן צל תמרים, נאת מדבר על אם הדרך (כביש 90, בכניסה לקיבוץ יהל), כ-65 ק"מ מהעיר אילת הוא מקום שאין כמותו בארץ, ואולי גם מחוצה לה. החאן הוא הרבה מעבר לתחנת עצירה. מדובר באתר תיירות ייחודי המשלב חנויות נוחות לצד מסעדות ובתי קפה, מתקני משחקים לילדים, אגמים מוקפים בצמחים מדבריים, גלידרייה, חנות של מוצרי ים המלח (או מה שנשאר ממנו), פיצוצייה וחנות מותג של מוצרי יישובי הערבה, אך בעיקר זהו מקום להתרגע. בין אם לעצירת בזק או לכמה שעות טובות, בין אם הנכם בדרך לחופשת קיץ משפחתית באילת, ובין אם אתם בדרככם לאחד הקיבוצים המבודדים (קטורה, גרופית ולוטן), שבשטחיהם מרעה סולארי, אוכל אורגני ועצי תמר, ובין אם תושבי האזור אתם, "חאן צל תמרים" יהווה עבורכם הפוגה מושלמת. מראהו לא יחמוק מעיניכם, בעודכם חולפים על פני הערבה, גומעים את יופייה של הדרך, רצופת מטעי הדקלים, בלחיצה על דוושת הגז.

בצלו של בית הקפה המקומי טעמנו שקשוקה פיקנטית, המוגשת עם חלה קלועה חמה, לצד קפה מר וניחוחי. אף שהיה יום חם, קריר היה במתחם. פיתוח אקולוגי מקומי - מעין קירות מים דקיקים, הפיג את להט החמה. במתחם יש גם אינטרנט אלחוטי, אבל זה כבר פיתוח לחלוטין אחר. החאן חדש לגמרי, למעשה הוא נפתח לפני כארבעה חודשים, כך שעצירה בו תהווה חוויה ראשונית עבור מי שעד כה נהג, תרתי משמע, להמתין עם העצירה ליטבתה (בהמשך, זה לא במקום).

מסעדת כפות תמרים: א'-ה' 8:00-22:00, ו 11:00-16:00, שבת סגור. הנהלת המתחם - לבירורים: טל. 08-6101185 .