מונה כונס לאלווריון; "לפני שנתיים היו כאן 130 מיליון דולר - שהתאדו"

‎‎כך אומר עו"ד אופיר רונן, המייצג את עובדי אלווריון שמבקשים את פירוק החברה ■ כונס הנכסים, רו"ח יואב כפיר: "אני מקווה ומצפה שיימצא רוכש מתאים"‏

‎‎עכשיו זה רשמי: לחברת ציוד התקשורת אלווריון מונה כונס נכסים. במהלך הדיון שהתקיים היום (ב') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשות כינוס הנכסים ופירוק החברה, חברת סיגמא ווייב אמנם הביעה עניין בהשקעה בחברה; ועם זאת, בשעות הצהריים, לאחר כמה שעות של דיונים שבהם לקחו חלק נציגי החברה, עובדיה והנושים, הודיע השופט איתן אורנשטיין על מינויו של רו"ח יואב כפיר ככונס נכסים קבוע לאלווריון.

‏כונס הנכסים מוסמך להעסיק עובדים ולפעול למימוש נכסים, אך בשלב זה השופט אינו מתיר את המכירה עצמה.

"הואיל ועסקינן בחברות (אלווריון וחברות-בנות, ש'ח'ו') שלהן פעילות נמשכת, ובגדר זאת מתן שירות ללקוחות ומכירה של מוצרים ושירותים המחייבת בין היתר גם העסקת עובדים ונותני שירות אחרים, ברי שיהיה צורך במימון דחוף ראשוני לשם המשכת הפעילות האמורה, ועל הבנק (‏SVB‏) יהיה לדאוג לכך", כתב השופט.

אורנשטיין קבע גם כי כונס הנכסים יגיש לבית המשפט דוח ראשוני תוך 3 ימי עסקים.

אלווריון נקלעה לקשיים פיננסיים קשים, ולא התנגדה לבקשת הנושה סיליקון ואלי בנק (‏SVB‏) לכינוס נכסי החברה.

‏‎‎‏"להפעיל כמה שיותר מהר"

‏‎‎‏"נגיע כבר היום לחברה, ומחר ניסע לאתר ביוקנעם עם צוות מהמשרד שלי, שינסה לקבל את כל החומר - כמה כסף יש בקופה, כמה עולה להפעיל, כמה כסף אמור להיכנס", אמר ל"גלובס" רו"ח יואב כפיר לאחר מינויו ככונס הנכסים. "המטרה היא לראות איזו תוכנית אפשר לעשות כדי לנסות להפעיל את החברה כמה שיותר מהר, ומצד שני לעניין משקיעים פוטנציאליים".‏

‏להערכת כפיר, יהיו מתעניינים בחברה. "אלווריון היא חברה עם מוניטין, עובדים, לקוחות, נכסים וטכנולוגיה. אני מקווה ומצפה שיימצא הרוכש המתאים".

‏כאמור, רוכש פוטנציאלי אחד כבר הגיע היום לבית המשפט - סיגמא ווייב, חברה פרטית מקיסריה בשליטת אריה טרבלסי, שהביעה עניין בהשקעה באלווריון, אך לא מסרה פרטים על סכום ההשקעה.

‏טרם החלטת השופט על מינוי כונס, קיוו בסיגמא להשיג ארכה של 72 שעות כדי להציע מתווה להשקעה, במטרה להמשיך להפעיל את אלווריון כעסק חי. עם זאת, השופט השיב: "מפריע לי שיש הצעה כשהחברה (אלווריון) בכזה מצב. יש בכך בעייתיות. רב הנסתר על הנגלה, לא ידוע מהם תנאי ההצעה, והכול מאוד אמורפי".

‏סיגמא ווייב כבר השקיעה בעבר בחברת טכנולוגיה ישראלית שנסחרת בוול סטריט, סופרקום (לשעבר ‏Vuance‏). סיגמא מחזיקה בכ-42% ממניות סופרקום, שנסחרת בשווי 25 מיליון דולר, וטרבלסי כיהן בה בתפקידי יו"ר ומנכ"ל.

לטרבלסי יש ניסיון בתחום התקשורת האלחוטית - שהוא גם תחום פעילותה של אלווריון. ככל הנראה, עם מינוי הכונס ירדה מהפרק האפשרות של השקעה בידי סיגמא.

"הספקים הודיעו על הפסקת הפעילות"

‏‎‎לדיון בבית המשפט הגיעו יו"ר אלווריון, אמנון יעקבי, והמנכ"ל אסף קטן. עו"ד ישראל פפר, המייצג את אלווריון, אמר כי "החברה עשתה ניסיונות רבים להמשיך בפעילותה", וציין כי היקף חובותיה (לא כולל לעובדים) הוא 20-21 מיליון דולר.

‏לדבריו, "באחרונה נפוצו שמועות על פעילותה של אלווריון, ולכן ספקים גדולים התנו ביצוע עבודות בתשלומים, שבקופת החברה לא היו מצויים. לאחר ההודעה על בקשת הכינוס, כמעט כל הספקים הודיעו על הפסקת הפעילות מול אלווריון. לנוכח העובדה שאף אחד לא רוצה להשקיע בחברה, אלווריון החליטה כי בנסיבות האלה שאין טעם להתנגד לבקשת הכינוס".

להערכתו, כדי להפעיל את החברה לשבועיים יידרש הון של כמיליון דולר.‏

‏בקרב עובדי אלווריון התגלו דעות שונות. חלק מעובדי החברה הגישו בקשה לפירוק, והגיעו היום לדיון לבושים בחולצות עם לוגו החברה. אולם עובדי החברה ביוקנעם, לשעבר עובדי ווייביון, אינם צד לבקשה.

‏עו"ד אופיר רונן, המייצג את העובדים שמבקשים פירוק, הבהיר כי העובדים לא יסכימו לצאת לחופשה ללא תשלום. "במסגרת ההליך יהיה צורך בעתיד לבדוק לאן הלך הכסף. לפני שנתיים-שלוש היו כאן 130 מיליון דולר. הכסף התאדה", אמר. ‏‎‎‏