החוג לכלכלה באונ' שיקגו מארגן עצומת תמיכה ביעקב פרנקל

המועמד להתמנות לנגיד בנק ישראל למד בחוג לכלכלה בשיקגו לתארים שני ושלישי ב-1969-1970. כמו כן לימד בשיקגו ב-1973-1987, וב-1978 קיבל תואר פרופסור מן המניין

ראשי החוג לכלכלה באוניברסיטת שיקגו, הנחשב אחד היוקרתיים בעולם, החלו לארגן עצומת תמיכה בפרופ' יעקב פרנקל, שמיועד להתמנות לתפקיד נגיד בנק ישראל אך מועמדותו נמצאת בסכנה בימים אלה בגלל מעורבותו בפרשיות עבר, כך נודע ל"גלובס". פרנקל למד בחוג לכלכלה בשיקגו לתארים שני ושלישי ב-1969-1970. כמו כן לימד בשיקגו ב-1973-1987, וב-1978 קיבל תואר פרופסור מן המניין.

עוד נודע כי בימים האחרונים החלו כמה כלכלנים בכירים בעולם שלמדו אף הם בשיקגו, לקבל טלפונים ובהם התבקשו לחתום על עצומה אשר בעיקרה מתארת את שלל הזכויות של פרנקל, מגדירה אותו אחד הכלכלנים המבריקים בדורו וגם מתייחסת לטוהר המידות שלו.

עוד נודע כי כמה חתני פרס נובל המיודדים עם פרנקל כבר הביעו את הסכמתם לחתום על עצומה. היוזמה שופכת אור על מידת הלחץ שבה נתון הנגיד המיועד, משום שקשה להאמין שהייתה קורמת עור וגידים לא רק ללא ידיעתו של פרנקל, אלא גם ללא אישורו המפורש.

בתוך כך, ועדת טירקל ממשיכה את עבודתה כסדרה וממשיכה לבדוק ולבחון את הפרטים של הפרשייה החדשה - פרשיית גניבת הבושם, לכאורה, בשדה התעופה של הונג קונג. בכירים בוועדה מסרו ל"גלובס" כי בניגוד מוחלט לפרסומים שונים, בידי חברי הוועדה מסמכים שהתקבלו מהונג קונג סביב הפרשייה החדשה.

חבר בוועדה הדגיש כי לא התקבלה עדיין החלטה בעניין, וכי הדיונים נמשכים כסדרם. עם זאת, מתחזקות ההערכות כי הוועדה תאשר את המינוי, אך יהיו אלה שופטי בית המשפט העליון אשר יכריעו את הכף לכאן או לכאן בסופו של דבר.