רשות השידור הורידה תשדיר לא מחמיא לשרה נתניהו

חדשות 10: רשת ב' צינזרה תשדיר של "ידיעות אחרונות" המקדם ראיון עם חגי בן-ארצי, העוסק גם באחותו שרה נתניהו ■ בתשדיר אומר בן-ארצי: "יש באחותי משהו לא צנוע" ■ לשכת רה"מ: איננו מעורבים בהחלטת רשות השידור

רשת ב' צינזרה היום (ה') תשדיר של "ידיעות אחרונות" המקדם ראיון עם חגי בן-ארצי, העוסק גם באחותו שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה.

על-פי דיווח של חדשות 10 הערב, לאחר שהתשדיר המדובר שודר מספר פעמים, הודיעה רשות השידור ל"ידיעות אחרונות" כי התשדיר יורד מהאוויר מסיבות משפטיות, והבהירה כי ניתן לשדרו ללא אזכור שמה של נתניהו.

לשכת ראש הממשלה הכחישה באוזני חדשות 10 מעורבות כלשהי בהחלטת רשות השידור.

בתשדיר נאמר: "יש באחותי משהו לא צנוע", כציטוט מהראיון עם בן-ארצי. האח התראיין לקראת צאת סיפרו החדש, ובו פרק מלא אודות הגברת הראשונה.

המשך הציטוט המלא, שחלקו מופיע בקדימו ומובא בראיון במלואו, הוא כי בשרה נתניהו יש "משהו ראוותני ואפילו הייתי אומר ההפך מסגפני, משהו בזבזני. אני חושב שזה גרם עוגמת-נפש רבה לאבא שלי".

ל"גלובס" נודע כי הראיון עם בן-ארצי נערך לפני מספר שבועות - בסמוך להתחלת מסע ההשמצה שמנהל העיתון "ישראל היום" נגד "ידיעות אחרונות" והמו"ל נוני מוזס. במסגרת זו מכנה איש העיתון, גונן גינת, שוב ושוב את העיתון של מוזס "אימפריית הרשע".

בשיחה עם "גלובס" סיפר בן-ארצי כי גינת קיבל את הספר שכתב, שיצא בהוצאת "ידיעות אחרונות", מידיו בסמוך לצאתו. "אי-אפשר לדעת", אמר בן ארצי בתגובה לכך שייתכן שהראיון שנתן הוא שהניע את סדרת המאמרים של גינת ושל עיתונאים אחרים בעיתון.

ב"ישראל היום" מסרו בתגובה: "זה קשקוש אדיוטי. הקשר בין הדברים הוא כמו הקשר בין ההפיכה השנייה במצרים לדוח של פרופ' ירון זליכה על ספורט הכדורגל".

מרשות השידור נמסר כי "לשכת ראש הממשלה לא ידעה על החלטת מנהל הרדיו לפסול את התשדיר ולא היתה מעורבת בעניין בצורה ישירה או עקיפה. רשות השידור פועלת על-פי כללי פרסומת מוכרים וידועים ועל-פי ייעוץ משפטי. תשדירי פרסומת שאינם עומדים בקריטריונים אלה נפסלים לשידור. אין זו הפעם הראשונה שרשות השידור פוסלת תשדירי פרסומת ברדיו, גם בעבר נפסלו תשדירי פרסומת העוסקים באנשים ספציפיים אשר לא הסכימו כי תשודר פרסומת המזכירה את שמם. גם במקרה דנן, פעל מנהל הרדיו על-פי כללי הפרסומת וחוות דעת משפטית ספציפית. חוות הדעת המשפטית הועברה לזכיין הפרסומות ברדיו, חברת שפ"ם, אשר הודיעה על כך לעיתון 'ידיעות אחרונות'".