אי.די.בי: קיבלנו מספר הצעות רכש על כלל ביטוח

הקבוצה: "הצעה או הצעות נוספות עשויות להתקבל בתחילת השבוע" ■ באותה נשימה מעדכנת אי.די.בי כי הקרן הזרה שהתעניינה בכלל ביטוח לפי הדיווח מסוף מאי - לא הגישה הצעה במכרז ■ ומה בהמשך?

מספר גופים פנו לאי.די.בי בבקשה לרכוש 27.5% ממניות כלל ביטוח , וזאת במסגרת המכרז שפרסמה הקבוצה המנסה למכור חצי מהחזקותיה בכלל ביטוח במסגרת המגעים להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח והתהליך המתנהל בבית המשפט.

השלב הראשון הסתיים כידוע ב-18 ביולי ואי.די.בי מדווחת היום (א') כי קיבלה "מספר הצעות" וכי "הצעה או הצעות נוספות עשויות להתקבל בתחילת השבוע". לפי החברה, "הליך המכירה ממשיך להתנהל".

באותה נשימה מעדכנת אי.די.בי כי הקרן הזרה שהתעניינה בעבר בכלל ביטוח לא הגישה הצעה במכרז. כזכור, ב-24 במאי דיווחה החברה כי קרן זרה מעוניינת לרכוש את מניות כלל ביטוח לפי שווי חברה של 4.5 מיליארד שקל. ההערכות הן כי מכירת המניות לפי שווי של כ-4 מיליארד שקל ומעלה תיחשב הצלחה לאי.די.בי בתקופה זו.

בהוראת ביהמ"ש, אי.די.בי נדרשת למצוא קונה ל-27.5% ממניות החברה לפחות עד ה-22 באוגוסט. על פי הערכות, עד כה כ-10 גופים, שמידת רצינותם לא ברורה עדיין, הביעו עניין כזה או אחר בכלל ביטוח. בשוק מעריכים שחלק ניכר מההתעניינות הגיע מגופים בינלאומיים שבוחנים את האפשרות להיכנס לשוק הביטוח בישראל במחיר נוח.

בין הגופים ששמותיהם מוזכרים בשוק, נמנים קרן ההשקעות האמריקנית KKR ששמה נקשר לאי.די.בי מספר פעמים מאז נקלע הקונצרן למשבר מימוני, וחברות הביטוח הבינלאומיות AIG (שהיא כבר בעלת נציגות בארץ) ו-AXA.

כעת מתחיל השלב השני במכירת מניות כלל ביטוח. עד ה-7 באוגוסט אי.די.בי תזמין רוכשים פוטנציאליים הנראים לה מתאימים ותמסור לידיהם טיוטות הסכם רכישה והסכם בעלי מניות. ב-7 באוגוסט יוגשו הצעות מחייבות של הרוכשים הפוטנציאליים, בליווי נוסחים מגובשים של הסכם רכישה והסכם בעלי מניות.