בג"ץ: לקיים בהקדם דיון בעתירת אריאל משעל נגד אי-מינויו

משעל נבחר לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לפני הבחירות לכנסת, אך המינוי הוקפא עקב ההחלטה לצאת לבחירות

שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר החליט להעביר את הדיון בעתירתו של אריאל משעל נגד המדינה להרכב של 3 שופטים, וקבע כי יש לקיים את הדיון "בהקדם האפשרי".

משעל עתר לבג"ץ נגד החלטת משרד התקשורת שלא להמשיך את הליכי מינויו לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. השופט דנציגר קיבל אתמול (א') את החלטתו על רקע תגובת המדינה ותשובתו של משעל בעניין חידוש הדיון בעתירה ובבקשה לצו ביניים. משעל ביקש שלא להמשיך בהליכי מינוי של אדם אחר לתפקיד לעת עתה, והשופט נעתר.

משעל, באמצעות עורכי דינו יוסי בנקל וענבל רז ממשרד ראבד-בנקל-מגריזו, ביקש דיון דחוף בעניין, וביקש את משרד התקשורת להבהיר מדוע לא תבוטל ההחלטה להימנע מהשלמת ההליכים לקליטתו לתפקיד.

בתשובתו לבית המשפט, טוען משעל כי נגרם לו עינוי דין חמור: "מזה כ-10 חודשים (משעל) נמנע מעיסוקים מקצועיים שונים שיש בהם כדי להשפיע על מינויו, עובדה אשר יש בה כאמור להשפיע השפעה ישירה וניכרת על פרנסתו ולהסב לו נזק כלכלי ומקצועי לא מבוטל".

משעל נבחר על-ידי ועדת איתור והומלץ לתפקיד בתקופתו של שר התקשורת הקודם, משה כחלון. עם ההחלטה לצאת לבחירות הוקפא הליך המינוי ולא חודש עד לרגע זה. על-פי תשובתו של משעל לבג"ץ, כחלון כבר בירך אותו על המינוי, וההליכים עמדו בפני השלמה, ערב תחילת הבחירות.

מתשובת המדינה בנושא עלה כי אין כוונה להשלים את הליך המינוי, ואף יש כוונה להרחיב את ועדת האיתור, בין היתר בשל שינויי מדיניות שמתכנן ארדן בתקופת הקדנציה שלו, "ובכללם מהלכים רגולטוריים שונים ומורכבים בענף". הכוונה היא להחלטה למזג את מועצת הכבלים והלוויין עם הרשות השנייה.