ספוט של פרסום וידיאו בפייסבוק יעלה 1-2.5 מיליון דולר ליום

על-פי פרסומים שונים, פייסבוק מתכננת להציג בניוז פיד של הגולשים פרסומות וידיאו באורך של כ-15 שניות, שיעלו עד 3 פעמים ביום אצל כל גולש

7 חודשים אחרי הפרסומים הקודמים בנושא, נראה כי בפייסבוק ממשיכים ללחוץ על דוושת הגז כדי להילחם בפרסום בטלוויזיה. הרשת החברתית מתכננת להשיק פרסומות וידיאו בניוז פיד של משתמשיה, כחלק מהרצון לנגוס בנתח שתופסת הטלוויזיה בשוק הפרסום.

על-פי פרסום היום (ד') באתר בלומברג, פייסבוק מתכננת להציג פרסומות וידיאו בנות כ-15 שניות - אורך מינימלי יחסית לפרסומת בטלוויזיה.

הפרסומות יימכרו על בסיס יומי, כשהקהל היעד שהמפרסם יוכל לפנות אליו יפולח לפי גיל ומין, בדומה לטלוויזיה, ובשונה מיכולות טרגוט משופרות בפייסבוק כמו תחומי עניין ומיקום.

על-פי בלומברג, בפייסבוק מתכוונים להגביל ל-3 את מספר הפעמים ביום שהגולשים ייחשפו לפרסומות. עוד עולה כי בהתאם לגודל הקהל, המפרסמים צפויים לשלם 1-2.5 מיליון דולר ליום.

פייסבוק לא לבד. גם טוויטר מנסה לנגוס בנתח הפרסום בטלוויזיה. רשת המיקרו-בלוגינג מנסה להציג פרסומות למי שמצייץ בזמן תוכניות טלוויזיה, והיא כבר פועלת במשותף בנושא עם ערוצים כמו ESPN, MTV, ניקולדיאון ועוד.

גם גוגל מנסה להתמודד במגרש עם הצבת אלטרנטיבה לטלוויזיה בדמות ערוצי התוכן המקורי שלה, שעבורם היא מוכרת פרסומות.

מושכת צעירים בפריים-טיים

האתגר של צוקרברג יהיה קשה. לפי נתוני זניט אופטימדיה, הפרסום באינטרנט צפוי לגלגל השנה 36.2 מיליארד דולר עם נתח של 22% מהשוק, לעומת כמעט פי שניים בטלוויזיה עם 63.9 מיליארד דולר ונתח של 38%.

פייסבוק יכולה בינתיים להתנחם בממצאי דוח של חברת המחקר נילסן, שלפיהם פייסבוק מושכת צעירים בני 18-24 במהלך שעות הפריים-טיים בטלוויזיה - יותר מכל אחת מ-4 רשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב.

הפרסום בווידאו
 הפרסום בווידאו