לבנת: "הריאליטי מטמטם לי את המוח - זה מטפיש אותי"

שרת התרבות נשאה דברים בוועידת ירושלים לתרבות: "הייתי רוצה לראות השקעה ביצירה מקורית, ומצער שלא אוכפים את זה; ריאליטי זה לא תרבות"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת נשאה דברים בוועידת ירושלים לתרבות וביקרה בחריפות את תרבות הריאליטי. "אני נאלצת לראות את זה, וזה מטמטם את המוח שלי", אמרה לבנת, שטענה כי תקציב התרבות בישראל הוא מאוד קטן ומביך לעומת מדינות אחרות בעולם.

"יש יותר מדי ריאליטי ופחות מדי יצירה מקורית", אמרה לבנת. "זה מצער מאוד ופסול בעיניי שיש מסה עצומה של ריאליטי שבה מאכילים את הצופים, וזה לא טוב. הייתי רוצה לראות השקעה ביצירה מקורית, ומצער שלא אוכפים את זה. כמובן שיש תרבות גבוהה יותר ופחות, אבל ריאליטי זה לא תרבות. את המוח שלי זה מטמטם. אני נאלצת לראות את זה, ואני מרגישה שזה מטפיש אותי" (הציטוט במקור).

בהתייחסה לחוק הספרים, שרת התרבות הודתה כי קיים כשל שוק עצום. "שתי רשתות טרפו את הקטנות, ונוצר דואופול. פנו אליי מאות סופרים והוצאות שנטרפו ונעלמו. כשמוכרים 'ארבע במאה' הסופרים נפגעים, ושכרם מדלדל מאוד. פנו אליי מאות סופרים והוצאות לאור שנטרפו ונעלמו על-ידי הרשתות".

לבנת התייחסה לסרט מעורר המחלוקת "שומרי הסף" ואמרה: "לא שמחתי שהוא לא זכה באוסקר, אבל גם לא הצטערתי. ראשי השב"כ שגו כשהשתתפו בסרט הזה".

לדבריה, "יש דיסוננס אצל חלק מהאנשים שלא מרוצים מזה שאני לא באה מהמילייה שלהם. הם חושבים שאני לא יודעת קרוא וכתוב ושאני לא אשת תרבות - זאת טעות".