כוח לעובדים מבקש מביה"ד להכיר בו כארגון היציג של עובדי הוט

בנוסף מבקש הארגון מביה"ד לחייב את הוט להתייעץ עם הוועד בכל החלטה המשפיעה על תנאי העסקת העובדים - ובמיוחד הפסקת העברתם לחברות קבלן

ארגון כוח לעובדים הגיש הבוקר (ד'), באמצעות עו"ד איתי סבירסקי, לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשת צד לסכסוך קיבוצי ובקשה למתן סעדים זמניים בחברת הוט.

הארגון מבקש מבית הדין להכיר בכוח לעובדים כארגון היציג של עובדי הוט, לחייב את החברה לקיים היוועצות עם ועד העובדים בכל החלטה המשפיעה על תנאי העסקתם של העובדים - ובמיוחד הפסקת העברתם לחברות קבלן, לחייב את הנהלת החברה לפתוח מיידית במשא-ומתן עם כוח לעובדים לכינונו של הסכם קיבוצי ולהורות לה לחדול מכל התנכלות או איומים כלפי עובדיה המתאגדים.

בדיון קודם בסכסוך העבודה קבע בית הדין כי הליך העברתם של העובדים לחברות קבלן איננו תקין, וכי עובדי הוט שעברו לחברות קבלן זכאים לחזור בהם.

"מורכבותו של הסכסוך שבנדון מתבטאת ברצונה של המשיבה להתרוקן מרב עובדיה ולהעבירם להעסקה באמצעות חברות קבלניות", נכתב בבקשה הנוכחית, "ובכך שבמקביל לתהליך ההתאגדות ובמידה רבה בעקבותיו, מואצים מיקורי החוץ, ומאות עובדי הוט מועברים בטווחי זמן קצרים להעסקה באמצעות קבלנים".

ארגון כוח לעובדים הודיע להנהלת חברת הוט על היותו ארגון יציג בחברה בתחילת יוני, ונענה לבקשת החברה להצגת טפסי היציגות. שבוע לאחר מכן דחתה הוט את טענת היציגות וסירבה לספק לארגון נתונים המוכיחים כי הארגון איננו יציג.

מאז נוקטים העובדים ברצף של צעדים ארגוניים, ששיאם בשביתה בת שבוע של כלל המערך הטכני בחברה אשר הסתיימה אתמול (ג').

"בשבועות האחרונה הוכיחו העובדים את אחדותם ודבקותם ברצון להתאגד", אומר דודי עזרן מהנהגת הוועד. "הדבקות הזו עמדה לנו מול רצף של התנכלויות מול ההנהלה. ההתנכלויות הללו רק הולידו גל נוסף של מצטרפים לארגון העובדים. אנחנו מקווים כי בית הדין יזהה את הדפוס החוזר שמפעילה ההנהלה בניסיון לשבור ניסיונות התאגדות ושנוכל במהרה להתכנס למשא-ומתן על הסכם קיבוצי לטובת החברה, העובדים והלקוחות".

כזכור, זהו ניסיונם השלישי של עובדי הוט להתאגד . ניסיונות העבר ב-2009 ו-2011 סוכלו על-ידי ההנהלה.

"אנו מקווים שבית הדין יפעל לבירור מעמיק שיאפשר הכרעה ביציגות תוך חיוב חברת הוט לפירוט כל הנתונים הנדרשים להכרעה, מה שלא נעשה על-ידה עד היום", מסר עו"ד סבירסקי. "אנו מקווים שבהתאם לבקשתנו תיעצר העברת העובדים להעסקה קבלנית, לפחות בזמן ניהול ההליך בבית הדין".