מהפך סלולרי: יותר צופים ב"מה שקורה באילת" בנייד מאשר ברשת

לתוכנית הדוקו-ריאליטי של ערוץ 24 יש יותר צופים באמצעים ניידים כמו סמארטפון וטאבלט מאשר באתר האינטרנט של התוכנית

דפוסי הצפייה בתוכנית הריאליטי של ערוץ 24 "מה שקורה באילת" עשויים להעיד על שינוי מגמה בהרגלי צריכת התוכן בישראל. על-פי מידע שהגיע ל"גלובס", יש יותר צופים בתוכנית באמצעים ניידים כמו סמארטפון וטאבלט, מאשר באתר האינטרנט של התוכנית.

"מה שקורה באילת" היא תוכנית דוקו-ריאליטי קומית העוסקת בשורה של ידוענים המשמשים כחברי צוות בידור במלון באילת. כיום היא התוכנית הנצפית ביותר בערוץ 24 של קשת, עם רייטינג ממוצע של 2.7%. פרק הבכורה של התוכנית זכה ל-4.9% צפייה.

"מה שקורה באילת" משודרת בשידור ראשון בשעת צפייה לא פופולרית - 19:00 ביום שישי בערב. עם זאת, היא משודרת בשידורים חוזרים לאורך סוף השבוע, 3 פעמים נוספות.

במצטבר מגיעה החשיפה לתוכנית לכ-600 אלף צופים לפרק. לכל פרקי התוכנית בטלוויזיה נחשפו 1.4 מיליון איש. יש לציין כי מדובר בחשיפה לתוכנית, כלומר שהות של לפחות 5 דקות מול המסך, משום שכך מתייחסים בקשת לנתוני הצפייה בערוץ שעיקרו קטעי מוזיקה.

על-פי הנתונים שהגיעו ל"גלובס" - מאז ראשית התוכנית, כ-600 אלף איש בחרו לצפות בתוכנית בכלי הניו-מדיה. 380 אלף מהם צרכו את התוכנית בסמארטפון ובטאלבט, באמצעות אפליקציית "מאקו טי.וי". היתר צפו בתוכנית דרך אתר האינטרנט של קשת, mako.

מדובר בהיפוך מגמה, שכן לראשונה עוברת הצפייה באפליקציה את הצפייה באתר האינטרנט, והיא שנייה רק לצפייה ב"האח הגדול".

יש לציין כי הקהלים בטלוויזיה הם בוגרים יותר ונמצאים בגילאי 35-54. לעומתם יש מסה גדולה של צעירים בניו-מדיה.

בניגוד למדידה על מסך הטלוויזיה, סביר להניח כי חשיפת הגולשים הבוחרים לצפות באמצעות האפליקציה גבוהה משל צופי הטלוויזיה, שמזפזפים לערוצים אחרים. לכן לא מן הנמנע כי נתוני הצפייה (ולא חשיפה) של צרכני התוכנית בניו-מדיה עולים אף נתוני הצפייה המלאה בתוכנית בטלוויזיה.