האיחוד האירופי: "נבחן את יחסינו עם מצרים"

(עדכון) - המערב ממשיך לדרוש ממצרים לשמור על איפוק ולרסן את האלימות הגוברת במדינה, אך שר החוץ המצרי מדגיש היום כי ארצו לא תיכנע לתכתיבים חיצוניים ■ "אנחנו מודים לאומות שסייעו לנו", אמר במסיבת עיתונאים שכינס, "אך לא נקבל איומים"

האיחוד האירופי יבחן מחדש את יחסיו עם מצרים - זאת בעקבות אירועי הדמים המתרחשים במדינה בשבוע האחרון, אירועים שכבר גבו את חייהם של מאות בני אדם.

בהודעה שפורסמה מטעם ראשי הארגון נכתב כי הם קוראים לצדדים לשמור על איפוק ולמנוע הסלמה נוספת. "האיחוד האירופי, יחד עם המדינות החברות בו יבחן בדחיפות בימים הקרובים את היחסים עם מצרים, ואת הצעדים שבהם צריך לנקוט כדי להשיג את המטרות".

במקביל, במסיבת עיתונאים שקיים שר החוץ המצרי נאביל פאהימי, הוא תקף את מדינות המערב על הביקורת שמתחו בימים האחרונים נגד הממשל.

"מצרים עמדה בפני מלחמה מול קיצוניים שמדרדרים את המדינה", אמר פאהימי. "האבידות בנפש והנזקים היו גדולים עוד יותר אם לא היינו מתנהגים בריסון".

לדבריו השר המצרי, "העולם צריך לכבד את התהליך שמצרים עוברת בימי אלה, הדרישה שנגיע לדמוקרטיה באופן מיידי היא לא כנה. הניסיון להפוך את הסוגיה לבינלאומית, מעכבת את הפתרון".

פאהימי התייחס גם לאיומים המגיעים מארה"ב ולפיהם הסיוע למדינה הנאמד בכמיליארד דולרים יוקפא. "אנחנו מודים לאומות שסייעו לנו, אך לא מקבלים את האיומים", הדגיש השר המצרי הבכיר. "הבעיה המצרים גדולה יותר מהשאלה האם לקבל סיוע".

האחים המוסלמים: "צאו לרחובות"

בתוך כך, קוראים מנהיגי תנועת האחים המוסלמים לאזרחי המדינה לצאת ולהפגין גם היום. "הפשעים שמבצעים הגנרל סיסי ואנשיו לא יסתיימו ללא עונש", נכתב באתר הארגון.

"ביום שישי האחרון נרשמה התפתחות משמעותית כשמבצעי הפוטש השתמשו במטוסי קרב ומסוקים כדי לפגוע במפגינים שלווים", טוענים פעילי האחים המוסלמים. "לסיסי יש את הכבוד המפוקפק להיות הראשון להשתמש בכוחות הצבא המצרי ובנשק כבד כדי להרוג אזרחים - מדובר בתקדים היסטורי ובפשע נגד האנושות".

"מעשי הטבח המחרידים אותם ביצעו כוחות הצבא בד קר יהיו אות קלון על מצחה של האנושות", נכתב בהודעת הארגון. "הצבא תוקף עיתונאים וחוטף צלמים בניסיון להסתיר את האמת מהעולם".

למרות מניין ההרוגים המאמיר, נראה כי פעילי הארגון לא נרתעים להמשיך לצאת לרחובות וכיכרות המדינה. "אנחנו חוזרים על המחויבות המתמשכת למחאה השקטה", הצהירו האחים המוסלמים. "השלווה שלנו חזקה יותר מהכדורים שלהם".