מוטו: התמחרות אחרונה בין קבוצת הירש ובין סיגלר

שני המציעים הם היחידים שהציעו רכישה של קבוצת המגזינים כולה, ועל כן נבחרו ע"י המפרקת עו"ד רחל כרמי כמועמדים הסופיים בהתמחרות

מפרקת חברת המגזינים "מוטו תקשורת" מקיימת התמחרות אחרונה לקראת המלצה לבית המשפט על מכירת הקבוצה. שני הגורמים האחרונים שנותרו בהתמודדות הם עקיבא גולדבלום, אחיו של שלמה בן-צבי, מו"ל "מעריב" ו"מקור ראשון"; ויובל סיגלר, מו"ל "טיים אאוט".

גולדבלום עומד בראש קבוצת המגזינים "תכלת" מקבוצת "אחוזות הירש", אשר מחזיקה גם במגזינים של "מעריב", ובהם "את", "להיות הורים" ו"ביג טיים", ובמגזינים של "מקור ראשון".

ל"גלובס" נודע כי שני המציעים הם היחידים שהציעו רכישה של הקבוצה כולה, ועל כן נבחרו על-ידי המפרקת עו"ד רחל כרמי כמועמדים הסופיים. המציע שייבחר מבין השניים יקבל את עיקר נכסי הקבוצה, כאשר מגזינים ספורים כמו מחירון הרכב "אוטו" יימכר למציע נוסף.

עוד נודע כי שתי ההצעות אינן רחוקות זו מזו, ועיקר ההתעקשות של המפרקת וצוותה כעת היא סביב פרמטרים נוספים, ובהם שמירה על עובדי החברה ועמידה בהתחייבויות למנויי המגזינים ששילמו מראש.

כמו כן בודקת המפרקת מה יעלה בגורלם של המותגים, שכן לקבוצת "תכלת", למשל, יש מגזינים בעלי קהל יעד דומה. כרמי שואפת לקבל החלטה סופית היום.

בראשית החודש יצאה חברת המגזינים של אילן ציוני לפירוק, לאחר שחברת נדל"ן שבבעלותו, האחים מולר, קרסה ופגעה בתזרים המזומנים. אומדן חובותיה עומד על 12.5 מיליון שקל.

לקבוצה 11 מגזינים, ומאז נקלעה לקשיים פוטרו 30 מתוך 100 עובדיה.

עו"ד רחל כרמי מסרה בתגובה כי "ההצעות קרובות ואנחנו מנסים למקסם כל אחת לטובת כל הצדדים הנוגעים בדבר".