יום שיא בנתב"ג: יותר מ-73 אלף נוסעים יעברו בנמל התעופה

סוף השבוע האחרון של החופש הגדול ישבור שיא: 430 טיסות בקצב של כל 3 דקות טיסה ■ משמרות העובדים בנתב"ג ובדיוטי פרי תוגברו כדי לנסות להקל על העומס

רגע לפני סיום החופש הגדול, משפחות רבות עדיין מנצלות את הימים האחרונים בשביל חופשה בחו"ל, מה שמורגש בעיקר בנתב"ג, שם כל 3 דקות יש המראה או נחיתה, ביום שצפוי להיות הכי עמוס הקיץ בנתב"ג.

יותר מ-73 אלף נוסעים יעברו בנמל התעופה, ו-430 טיסות ינחתו וימריאו. בנמל תגברו את המשמרות בכוח-אדם בתהליך קבלת הנוסעים, בסידורי הביטחון, בניקיון ובהליך העמסת ופריקת מטעני המטוס.

"היום שלנו כבר התחיל בחצות, ואנו נשבור את שיא השיאים היום", סיפר מיקי אדלר, מנהל תורן בנתב"ג. הוא הסביר כי מדובר ביום הכי עמוס כי רוב הישראלים שהיו בחו"ל עם ילדיהן חוזרים לארץ לקראת החזרה לשנת הלימודים, אחרים מנצלים את הימים האחרונים בשביל חופשה קצרה, והתיירים חוזרים למדינותיהם.

"לוח הטיסות כבר ידוע מראש, ותגבור כוח-האדם היה הכי משמעותי. אנו מתכוננים תמיד לעומסים, אבל עונת הקיץ, ובעיקר התאריך הזה, ידוע מראש כעמוס במיוחד", הוסיף אדלר, שצפויה לו עבודה רבה היום.

אם תהיתם, היעדים המובילים לנחיתות והמראות היום הן האיים באגן הים התיכון, היעדים הקלאסיים של אירופה וכמובן ארה"ב.

"כולם תודרכו במיוחד ליום הזה - וגם חנויות הדיוטי פרי תגברו עובדים", סיפר שמשון כץ, מנהל חטיבת השירות לנוסע בנתב"ג. "לכולם חילקו לוח זמנים שמתעדכן לאורך כל היום בכל שינוי שיכול להשפיע על דברים רבים".

לדבריו, רגע השיא היה בין 06:00-04:00 בבוקר, ושיא נוסף צפוי בין 24:00-18:00.