בג"ץ דחה את בקשת לחיאני לדחיית השימוע בעניינו לאחר הבחירות

שופטי בג"ץ דחו על הסף את עתירתו של ראש עיריית בת-ים, שביקש לדחות את השימוע עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות ■ השימוע יתקיים ב-1 בספטמבר

‎‎סנגוריו של ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, יתייצבו לשימוע בפני פרקליט המדינה, משה לדור, ב-1 בספטמבר, ובעקבות שימוע זה תתקבל החלטה סופית אם להעמיד לדין את לחיאני בעבירות שחיתות, בהן לקיחת שוחד - כך התברר היום (ה') לאחר ששופטי בג"ץ, אשר גרוניס, סלים ג'ובראן וצבי זילברטל, דחו על הסף את עתירתו של לחיאני, שביקש לדחות את השימוע עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות בסוף אוקטובר.

כמו כן, נדחתה בקשתו של לחיאני לקיים את השימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

‏לפני כ-4 חודשים הודיעה הפרקליטות ללחיאני כי החליטה להעמידו לדין בשורת עבירות, ובהן לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים והלבנת הון, וזאת בכפוף לשימוע.

לפי טיוטת כתב האישום, חברות קבלניות בבעלות לחיאני צברו חובות של מיליונים, וכדי לעמוד בהסכמים מול הבנקים, קיבל לחיאני שוחד מגורמים עסקיים בבת-ים בסך של 900 אלף שקל, ואילץ עובדי עירייה ליטול עבורו הלוואות.

‏לסנגוריו של לחיאני, פרופ' דוד ליבאי ופרופ' קנת מן, ניתנו כ-3 חודשים להתכונן לשימוע, שהיה אמור להתקיים עד 4 באוגוסט, ולבסוף הסכימה הפרקליטות לדחות את המועד, לפנים משורת הדין, עד סוף אוגוסט.

לחיאני עתר לבג"ץ, בטענה כי פרק הזמן שניתן לו להתכונן לשימוע אינו סביר, וכי התעקשות הפרקליטות מעוררת חשד שהיא מושפעת ממועד הבחירות המוניציפליות.

‏שופטי בג"ץ החליטו לדחות את העתירה במהירות, על יסוד תגובת המדינה ובלא לקיים דיון בעל-פה.

"אין אנו סבורים כי פרק הזמן שהוקצה ללחיאני כדי להתכונן לשימוע אינו סביר. קבלת טענותיו של לחיאני עלולה להביא להימשכות והתארכות ההליכים המקדמיים, באופן שייפגע באינטרס הציבורי".

השופט זילברטל הוסיף כי "לא שוכנענו כי קביעת מועד השימוע הושפעה ממניעים זרים, ובהם מועד הבחירות לרשויות המקומיות".

בג"ץ אף הטיל על לחיאני, בשל עתירתו לבג"ץ, תשלום הוצאות בסך 20 אלף שקל.

‏לחיאני מסר בתגובה: "צר לי שבית המשפט לא ראה את הקשר המתמשך בין האופן המביש של פתיחת החקירה, לעיני המצלמות, התמשכות החקירה לאורך שנים תוך ביצוע הדלפות שקריות - לבין מועד קביעת השימוע סמוך לבחירות המוניציפליות. זאת, תוך התעלמות מכך שעורך השימוע הוא בעצם עורך כתב האישום; אך כמובן שנקבל את ההחלטה, וכבר תואם מועד לשימוע". ‏‎‎‏