המדינה לבג"ץ: הפסקת חיסוני הפוליו - כמו ניסויים בבני אדם

(עדכון) - השופטת דפנה ברק-ארז דחתה את בקשת העותרת למתן צו ביניים נגד מבצע החיסונים, וקבעה כי העתירה תועבר לדיון בהקדם האפשרי

"אם יופסק מבצע החיסון בעיצומו, עלול להיווצר מצב בו נגיף הפוליו ממשיך ומתפשט במדינה, מה שיביא להתפרצות המחלה" - כך נכתב בתשובת הפרקליטות לעתירה שהוגשה לבג"ץ על-ידי עמותת "איזון חוזר" נגד מבצע חיסון הפוליו הכלל-ארצי "שתי טיפות".

על-פי הדיווח בגלי צה"ל, הפרקליטות טוענת כי במצב כזה תיוותר האוכלוסייה חשופה להידבקות ללא הגנה מספקת, ולכן יש לדחות את העתירה.

"הפסקת מבצע חיסוני הפוליו היא כמו ניסויים בבני אדם", אמרו בפרקליטות, והוסיפו כי ההחלטה לצאת במבצע החיסון "היא החלטה שמצויה בלב מתחם שיקול-הדעת בסמכות הרשויות המוסמכות".

בפרקליטות אף טענו כי אם ייפסקו החיסונים, ישראל עלולה לצאת מרשימת המדינות שביערו את הפוליו. "בכך תיגרם פגיעה תדמיתית קשה למדינה, הטומנת בחובה גם פגיעה כלכלית בתיירות ובמסחר, למשל בשל אזהרות מסע בריאותיות שמדינות העולם עלולות להוציא לאזרחיהן, המתריעות מפני נסיעה לישראל", הסבירו.

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, התגייס למאבק בנגיף וקרא לציבור להתחסן. הרב צירף היום את חתימתו למכתב שפרסם אתמול בנו, הרב הראשי יצחק יוסף, שכתב כי "מוטלת חובה קדושה ומצווה על כל הורה לחסן את ילדיו כנגד מחלת הפוליו על-פי ההוראות המדויקות של משרד הבריאות, העושה מלאכת קודש".

השופטת דפנה ברק-ארז דחתה את בקשת העותרת למתן צו ביניים נגד מבצע החיסונים, וקבעה כי העתירה תועבר לדיון בפני הרכב בהקדם האפשרי.