מטיפול נמרץ לשיקום?

המשקיעים כנראה צופים כי החולה שהונשם על ידי הפד ובאמצעותו על ידי ארנקי הצרכנים האמריקאים, יעבור למחלקת השיקום ויתחיל לפתח את עצמו

תראו, מתישהו יתחילו לסגור את ברז ההקלה הכמותית. כידוע, בעיננו זה סימן חיובי, כמו מנותח שמנותק ממכונת ההנשמה או משהו כזה. זה האור בקצה המנהרה, לא החושך שבקדמת הפסימיות. נראה גם שהפד עובד יפה על הפסיכולוגיה של הגמילה ונראה שגם התהליך עצמו יהיה במינונים שהמכורים יוכלו לסבול.

למה אנחנו אומרים את זה? כי גם השוק משדר איזשהו מסר ואחת האפשרויות להבין אותו היא שהמשקיעים נערכים ומקבלים את עובדת סגירת ברז ההקלה.

מה קשור הזהב?

ומה משדר השוק? רואים החלשות של סקטורים מסוג הצרכנות, קבועה (בעיקר) ומחזורית (סימנים ראשונים אחרי שנים ארוכות), לרבות נדל"ן, והתחזקות של הזהב, חומרי גלם, טכנולוגיה ותעשיה. האם הזהב מתחבר לחומרי גלם או לפאניקה זו שאלה אחרת. אבל, מתחזקים הסקטורים של מה שניתן לכנות תשתית רבתי ונחלשים הסקטורים המתבססים על ארנקו של הצרכן האמריקני. ניתן לפרש זאת כהכנות להידוק. אבל למה השוק כולו לא קורס? כנראה שהמשקיעים צופים כי החולה שהונשם על ידי הפד ובאמצעותו על ידי ארנקי הצרכנים האמריקאים, יעבור למחלקת השיקום ויתחיל לפתח את עצמו. זו הפרשנות שלנו לסיפור שהיא אופטימית אם תרצו רגש ופרקטית אם תרצו מיינדפולנס לגרף: מסיטים השקעות לסקטורים המתחזקים.

בסקטור הטכנולוגיה, פתחתנו בתיק קניון המניות פוזיציה גדולה בסיסקו. נראה שהחברה נערכת הערכות מרחבית למתן שירותי ענן וכי למרות שהחמצנו מהלך עליה משמעותי של המניה, באזור של 24 דולר נוצרה הזדמנות להצטרפות.

שתי חברות טכנולוגיה נוספות שרכשנו לתיק הן WIN, שצריכה לעלות מעל 8.1 בשביל לקבל רוח גבית ו-HIMX, שאחרי שתסיים עם המשולש שלה אמורה להמשיך לעלות.

אם אתם רוצים דוגמא למניה חבוטה מתחום הצרכנות, תסתכלו על ARO. למזלנו נפטרנו ממנה ממש לפני הירידה של יום שישי. עשינו את זה משום שרמת תמיכה קריטית נפרצה למטה. זו פעולה שכרוכה במכירה בשער נמוך מתוך ציפייה לשער נמוך יותר. זהו האומץ שכל סוחר טכני צריך לפתח. המניה הגיעה לשער שפל שלה מ-2008!!! אבל לא צריך לרדת כל כך נמוך בדוגמאות. תראו למשל את קוקה קולה, נמצאת 10% מהשיא, עם כמה חודשים של תשואת חסר בהשוואה ל-S&P500, DIS שאולי מפתחת פסגה כפולה ועוד דוגמאות של מניות שהרווחנו עליהן יפה ביציאה מהמשבר ועכשיו אולי מאבדות מומנטום כשהמשקיעים מוכנים לעבור לתעשייה וטכנולוגיה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il . אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.