פרשת מכירת השחקנים: קנס והרחקה על-תנאי לאיל ברקוביץ'

ביה"ד של ההתאחדות: "מותירים לשיקול דעת תובע ההתאחדות אם יש מקום ליזום תלונה לרשם העמותות נוכח התנהלות חריגה זו"

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל גזר קנס כולל של 70 אלף שקל על חלק מהנאשמים בפרשיית מכירת שחקני מ.כ. נשר, המועדון שבבעלות איל ברקוביץ', בעקבות דוח חקירת וייצמן-יער שפורסם בלעדית ב"גלובס". ברקוביץ' עצמו נענש בהרחקה על תנאי למשך שישה חודשים וקנס של 15 אלף שקל, אחרי שהחזיר את הכסף שקיבל למועדון שאמור היה לקבל אותו מלכתחילה, מ.כ. נשר, בו הוא משמש רשמית כמנהל מקצועי. הפסיקה מדגישה כי החזרת הכסף באה בעקבות המלצת בית הדין.

על פי כתב האישום התמורה הכספית שקיבל ברקוביץ' עבור מכירת אופיר מזרחי, שחקנה של עירוני קרית שמונה ושחקן הנבחרת האולימפית, ועבור מכירת תאמר שיח אחמד, גם הוא לקרית שמונה, ועבור התחייבויות עתידיות במקרה של מכירת השחקנים בהמשך, קיבל או אמור היה ברקוביץ' לקבל סך של 108,698 שקל. על פי כתב האישום ברקוביץ' ביצע עבירות חוזיות נוספות שהיו אמורות לשלשל לכיסו כספים בעתיד גם לגבי שחקן קבוצת הנערים של הפועל ת"א אנואר מורד, ושחקן הנוער של רמת השרון יפתח דרי. כל השחקנים זוכו מכל אשמה.

בפסיקתם קבעו הדיינים ישראל שמעוני ונועם ליובין: "אין חולק כי התמורה הכספית של 108,698 שקל אשר שילמה אגודת קרית שמונה במסגרת המוסכם שולשלה במישרין לכיסו של אייל ברקוביץ' ולא לקופת מועדון נשר".

קרית שמונה, שהיתה הנאשמת העיקרית בתיק, כפרה באשמה וטענה לתום לב, אך הדיינים קבעו כי הקבוצה "פעלה מתוך מודעות מלאה מול איל ברקוביץ' באופן אישי".

קרית שמונה נקנסה ב-20 אלף שקל, הפועל ת"א ורמה"ש ב-7,500 שקל כל אחת, נשר ב-20 אלף שקל ובנוסף קנס על תנאי בסך 50 אלף. הדיינים הוסיפו בסוף פסיקתם כי "לא רק שאיל ברקוביץ' עשתה בנכסי עמותת נשר כבתוך שלו, אלא שבעשותו כן יצר חשד לעבירות לכאורה על חוק העמותות. אנו מותירים לשיקול דעת תובע ההתאחדות אם יש מקום ליזום תלונה לרשם העמותות נוכח התנהלות חריגה זו". תובע ההתאחדות החדש, עו"ד ניר רשף, שוקל את העניין.