יצירת הווידיאו-ארט האפית "השעון" מוצגת מחדש במוזיאון ישראל

"השעון" יצירתו האפית של האמן כריסטיאן מרקלי, מציגה וידיאו-ארט שאורכו 24 שעות

ביום רביעי השבוע תהיה הזדמנות חגיגית לצפות בשעות הלילה ולפנות בוקר בקטעים הסמויים ביצירת הווידיאו-ארט "השעון". יצירתו האפית של האמן כריסטיאן מרקלי, מציגה וידיאו-ארט שאורכו 24 שעות. לעתים נדירות ניתן לצפות בכל חלקי היצירה, והמוזיאון עושה זאת במסגרת מיוחדת של לילות פתוחים, מספר פעמים במהלך תקופת הצגתה.

ביצירה "השעון" אסף מרקלי, אמן אמריקני החי בבריטניה, יותר מ-7,000 קטעי סרטים מהקולנוע של המאה ה-20 ועד ימינו. עבודת הליקוט והעריכה ארכה כארבע שנים. בכל אחד מהקטעים שבחר יש ציון זמן, מראה של שעון המורה את השעה, שיחה או שאלה על זמן או אירוע המתוזמן לשעה מסוימת.

התוצאה היא למעשה שעון של 24 שעות, אך אחד המורכבים שידענו. מרקלי הגדיר את דרישות ההקרנה כך שבכל מקום בעולם שבו מוצגת היצירה, היא מסונכרנת לשעון המקומי.

מוזיאון ישראל רכש את היצירה במשותף עם מוזיאון מרכז פומפידו בפריז ועם מוזיאון טייט מודרן בלונדון - עסקה המחייבת אותם שלא להקרינו במקביל ודורשת את הסכמת שלושת המוסדות במקרה של השאלה לתערוכה במקום אחר.

לילות ההקרנה יתקיימו ביום ד' הקרוב, 28.8. משעה 17.00 ועד יום ה' באותה שעה יהיה המוזיאון פתוח רצוף. וכן ביום ג' 24.9 משעה 14:00, עד יום ד' למחרת באותה השעה. בשעות הלילה - מ-21:00 ועד 9:00 בבוקר. הכניסה חינם