אומ"ץ: להעמיד לדין משמעתי את עו"ד רוני אלוני-סדובניק

תלונה משמעתית ראשונה נגד עורכת הדין שיזמה את תלונת-השווא נגד שופטי המחוזי בירושלים בפרשת המתלוננת שכביכול אולצה להדגים כיצד נאנסה

תלונה משמעתית ראשונה נגד עורכת הדין שיזמה את תלונת-השווא נגד שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים בפרשת המתלוננת שכביכול אולצה להדגים בבית המשפט כיצד נאנסה: תנועת אומ"ץ הגישה היום (ד') לוועדת האתיקה המחוזית של לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב תלונה נגד עו"ד רוני אלוני-סדובניק, בחשד להפרת כללי האתיקה של עורכי הדין, במסגרת התלונה שהגישה.

התלונה הוגשה יומיים לאחר הביקורת החריפה שהשמיע נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, כנגד עו"ד אלוני-סדובניק, וכשבוע לאחר פרסום החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, שקבע כי ההאשמה נגד השופטים היא "עלילת דברים" וציין לשבח את פעולתם.

"עו"ד אלוני-סדובניק הגישה תלונה לנציב נגד 3 שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שכללו דברי הכפשה ופגעו באמינותם", כתב יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, ליו"ר ועדת האתיקה המחוזית, עו"ד אפרים נוה. "נשיא העליון גרוניס הביע את מורת-רוחו בהתנהלותה. בדיקה שערך הנציב העלתה כי דבריה של עו"ד אלוני-סדובניק לא תאמו את המציאות שאירעה במשפטה של המתלוננת בפרשת האונס, ובהתנהגותה של עו"ד אלוני-סדובניק יש פגיעה בכבוד המקצוע. נודה לכם באם תשקלו אם יש מקום להעמידה לבית דין משמעתי".

אלוני-סדובניק היא זו שעמדה מאחורי הפרסומים התקשורתיים, לפני כחודש וחצי, כנגד שופטי המחוזי בירושלים צבי סגל, משה דרורי ויורם נועם.

בטקס פתיחת שנת המשפט במסגרת ועידת המשפט שלשום (ב') תקף נשיא העליון גרוניס במילים חריפות את עורכת הדין, שישבה בשורות הראשונות באולם.

"בתקופה האחרונה הגיעו מים עד נפש", אמר גרוניס. "בשנה החולפת עמדה מערכת המשפט במרכזן של מספר סערות תקשורתיות. בחלק מן הפרשות שזכו לפרסום ניכר באמצעי התקשורת מצאנו את עצמנו מתגוננים מפני מערכה משולחת רסן, על-פי רוב נעדרת ביסוס עובדתי מינימלי, שפגעה משמעותית במערכת המשפט ובשופטיה".

ביחס לתלונה נגד שופטי המחוזי בירושלים, אמר גרוניס כי "בהתבסס על אמירות חסרות בסיס של עורכת דין, שלא ייצגה בתיק ולא נכחה באולם הדיונים, ומבלי לבדוק את העובדות לאשורן, הכריזו אמצעי תקשורת שונים כי 3 שופטים אילצו קורבן אונס לגשת למרכז אולם הדיונים, לכרוע על ארבע ולהדגים את מעשה האונס שבוצע בה.

"תמונתם של השופטים הופיעה בעיתונים; הם - ומערכת המשפט בכלל - הוכפשו, ויושרתם המקצועית נפגעה. בירור שערך נציב תלונות הציבור על שופטים הצביע על כך שמדובר בלא פחות מעלילה; וכי הפרסומים בעניין לא תאמו כלל ועיקר את מה שהתרחש בפועל".

גם הנהלת בתי המשפט שוקלת הגשת תלונה משמעתית כנגד עו"ד אלוני-סדובניק. עו"ד מנחם בלום, ששימש כסניגורם של הנאשמים במשפט שבו העידה המתלוננת שאלוני-סדובניק מייצגת כיום, שוקל הגשת תביעה אזרחית כנגד עורכת הדין, בעקבות הפרסומים התקשורתיים נגדו שבהם הייתה מעורבת.

עו"ד אלוני-סדובניק עצמה שכרה את שירותיו של עו"ד ציון אמיר, ואולם הוא איננו יכול לייצגה במסגרת הליכי המשמעת, נוכח תפקידו כנשיא בתי הדין המשמעתיים של הלשכה במחוז תל-אביב.

עו"ד אמיר מסר בשמה של אלוני-סדובניק: "מרשתי שמחה על פניית עמותת אומ"ץ למוסדות לשכת עורכי הדין לבירור הסוגייה. היא מבקשת להעמיד בקליפת אגוז דברים על מכונם. מדובר בקטינה צעירה שעל-פי גירסתה וגירסת הוריה המגובות בתצהיר, חוותה פגיעה רגשית קשה וטראומטית במהלך עדותה כנגד נאשמים שתקפו אותה מינית באופן קשה ואכזרי.

"עו"ד סדובניק סבורה כי מילאה את חובתה המקצועית כעורכת דין על-פי מיטב הכנתה, הכרתה ומצפונה. יחד עם זאת, כבודה של מערכת המשפט וכבודם של שופטי ישראל עומדים לנגד עיניה תמיד. טיפולה בתלונתה של הקטינה איננו עומד אפוא בסתירה לשמירה על הכבוד וההערכה שהיא, כמו כל אזרח, רוחשת למערכת המשפט ולשופטיה".