המורדים בסוריה נגד ברק אובמה: "נכשלת כמנהיג"

באופוזיציה הסורית מותחים ביקורת על החלטת אובמה לבקש את אישור הקונגרס לתקיפה ואומרים כי היא תעניק רוח גבית לאסד ותחזק את כוחותיו

פחות מיממה לאחר נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, שבו הבהיר כי ייצא לתקיפה בסוריה רק בכפוף לאישור הקונגרס, אומרים גורמים באופוזיציה הסורית כי השהיית הפעולה עשויה להעניק רוח גבית לנשיא הסורי בשאר אסד ולחזק את כוחות הצבא במלחמתם נגד המורדים.

באופוזיציה הסורית, שסיפקה בשבוע החולף הוכחות לכך שהמשטר עשה שימוש בנשק כימי בתקיפה בפרברי דמשק שגרמה למותם של למעלה מ-1,400 אזרחים, הביעו אכזבה מהחלטת הנשיא. "מדובר בכישלון מנהיגותי", טען דובר רשמי של צבא סוריה החופשית.

במקביל, ובעקבות ההססנות האמריקנית, נראה שלבכירי המשטר הסורי חזר הצבע ללחיים. "סוריה תמחץ כל פעולה אגרסיבית מחוץ ותצא מנצחת", הבהיר איברהים מחמוד, ראש ועדת הביטחון של הפרלמנט המקומי.

לדברי הבכיר הסורי, ארה"ב מאיימת על ארצו למעלה משנתיים, מאחר והממשל בוושינגטון מסייע לכוחות האופוזיציה במדינה. "הצבא הסורי יגיב בעוצמה לכל תקיפה של פולשים זרים", הצהיר.

סגן ראש ממשלת סוריה: "העמדות הפוליטיות שמו ללעג את הממשל בארה"ב"

אמש בתום נאומו של אובמה, לעגו מקורבי השלטון הסורי למה שנתפס בעיניהם כחולשה אמריקנית.

"העמדות הפוליטיות של אובמה שמו ללעג את הממשל בארה"ב וחשפו את חולשותיהם", אמר סגן ראש ממשלת סוריה ג'מיל קאדרי בריאיון לכלי התקשורת בלבנון.

"לנשיאים קודמים ולממשל בעבר, מעולם לא היה אכפת מדעת הקהל, הקונגרס או בעלות הברית של אמריקה", אמר סגן ראש הממשלה הסורי אך הדגיש כי משטר אסד ערוך לכל מצב ויישאר ער ודרוך לכל התפתחות, פנימית וחיצונית.