ההכנות לתקיפה בסוריה: ארה"ב מפנה אזרחיה מלבנון

ארה"ב הוציאה אזהרת מסע ללבנון, מחשש להתקפות טרור על אזרחיה בשל ההכנות לתקיפה בסוריה ■ גם אנשי הסגל הדיפלומטי התבקשו לעזוב את המדינה

בצעד דרמטי, מחלקת המדינה האמריקנית הורתה לכל העובדים הלא חיוניים לעזוב את שגרירות ארה"ב בלבנון בשל איומים ביטחוניים, על רקע המתקפה האמריקנית הצפויה בסוריה. וושינגטון גם פרסמה אזהרת מסע בה קראה לאזרחיה לא להגיע ללבנון, ולאלו ששוהים בה - לעזוב מיד. במקביל, צמצמה ארצות הברית את נוכחות הדיפלומטים שלה גם בקונסוליה שלה בעיר אדנה שבדרום טורקיה.

במחלקת המדינה אמרו כי הצעד הזה נשקל מאז השבוע שעבר, אז אמר נשיא ארצות הברית אובמה כי מתוכננת תקיפה צבאית בסוריה, בתגובה לשימוש בנשק כימי של משטר אסד. ייתכן כי החשש נובע מאיומי חיזבאללה, בעל בריתו של אסד. על פי הערכות המודיעין שהציגה ארצות הברית, למעלה מ-1,400 בני אדם נהרגו במתקפת הגז הרעיל בפרברי דמשק.

יועץ בכיר בקרמלין אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחחו בוועידת 20 הכלכלות הגדולות בעולם - G-20. לדבריו, השניים דנו בנושא המתקפה בסוריה, אך לא הגיעו להבנות.

מנגד, הודה אובמה לנשיא צרפת פרנסואה הולנד על תמיכתו בכך שיש צורך בתגובה בינלאומית למתקפה הכימית של משטר אסד בפרברי דמשק.

על רקע הדברים האלה, שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה אל-אחדר אל איברהימי הדגיש היום (ו') כי "לשום מדינה אין זכות לקחת את החוק לידיים ולתקוף בסוריה ללא אישור מועצת הביטחון של האו"ם".

אל איברהימי אמר את הדברים בוועידת 20 הכלכלות הגדולות בעולם G-20 ברוסיה, לאחר פגישה עם שרי החוץ של המדינות. בין השרים שפגש ברהימי היה גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שהצהיר כי "תקיפת סוריה ללא אישור מועצת הביטחון תפגע בסיכויים לפיתרון פוליטי".