פרופ' אריאל בנדור - נציג האקדמיה בוועדת האיתור לפרקליט המדינה

בנדור גבר על פרופ' מרדכי קרמניצר, שהציג גם הוא את מועמדותו לוועדת האיתור

הרכב ועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה הבא קרוב להשלמה: פורום דיקני הפקולטות ובתי-הספר למשפטים בחר בפרופ' אריאל בנדור מאוניברסיטת בר-אילן כנציג האקדמיה לוועדת האיתור.

בהצבעה בין 14 הדיקנים גבר בנדור על פרופ' מרדכי קרמניצר, שהציג גם הוא את מועמדותו לוועדת האיתור.

כעת נותר למנות רק את החבר האחרון בוועדת האיתור, והוא נציג ציבור עורכי הדין, שאותו אמור למנות היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בהתייעצות עם ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי.

בקדנציות הקומות שרר נוהג שלפיו מתמנה לתפקיד זה יו"ר הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין. אז הייתה זו עו"ד רחל תורן. כעת אמור להתמנות לתפקיד עו"ד אבי חימי, המשמש יו"ר משותף של הפורום הפלילי ביחד עם עו"ד אורי קינן, ואולם אין ביטחון שכך אכן יבחר וינשטיין.

בוועדת האיתור לפרקליט המדינה חברים וינשטיין עצמו, המשמש יו"ר ועדת האיתור, ולצידו מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף; נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין; וכן נציג הפקולטות למשפטים ונציג ציבור עורכי הדין. לדרג הפוליטי אין ייצוג בוועדת האיתור.

הוועדה אמורה להוציא מתוכה מועמד אחד עד שלושה ולהביאם לאישור שרת המשפטים ציפי לבני. אם יש יותר ממועמד אחד, על לבני לבחור אחד מתוכם ולהביאו לאישור הממשלה.

הבחירה בפרופ' בנדור, בנה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, על פני קרמניצר מסמנת חילופי משמעות באקדמיה, והעדפה של נציגי הדור הצעיר יותר על פני דור האקדמאים הוותיקים שעמם נמנה קרמניצר.

בנדור, חבר סגל בכיר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, נתמך על-ידי חבר משותף של נציגי אוניברסיטאות תל-אביב וחיפה וכן חלק מהמכללות.