המשבר בחינוך הטכנולוגי הפך לעימות בין כץ לבנט

העימות עלול למנוע את פתיחת שנת הלימודים הבאה

עימות חריף בין שר הכלכלה נפתלי בנט לבין יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ח"כ חיים כץ בעקבות הימשכות המשבר התקציבי במכללות הטכנולוגיות להכשרת הנדסאים.

היום (ב') תקף ח"כ כץ בחריפות את בנט על השתהות אנשי משרדו בקידום המו"מ עם נציגי המכללות לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית בימים הקרובים. לטענת כץ, על רקע מבוי סתום שאליו נקלע המו"מ - הוא החליט לבטל ישיבת שתוכננה להיום בוועדה ובמסגרתה היו בכירים ממשרד הכלכלה אמורים לעדכן על ההתקדמות בדיונים.

במכתב ששיגר לבנט כתב כץ, כי "נציגי פורום המכללות דיווחו לי כי השיחות הגיעו למבוי סתום, הפערים נותרו בעינם, ולפיכך שנת הלימודים תשע"ד במכללות לא תיפתח". הוא הוסיף כי "נציגי משרדך מקובעים בעמדתם ואין בה תכלית. אתה הוא הנושא באחריות למציאת פתרון למשבר החמור שאליו נקלעו המכללות ולאי פתיחת שנה"ל, ואתה תישא באחריות למשבר החמור שייווצר בתעשייה כתוצאה ממחסור בהנדסאים ובטכנאים".

בפורום במכללות הטכנולוגיות הבהירו היום כי טרם התקבלה החלטה אם להשבית את פתיחת שנת הלימודים בעשרות מכללות, ובכל מקרה, החלטות על דרכי הפעולה יתקבלו רק ביומיים הקרובים. עם זאת, יו"ר פורום המכללות, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב, מסרה כי "הממשלה דוחקת בנו להסלים את צעדינו, וכנראה שלא יהיה מנוס מנקיטת פעולות קיצוניות".

המתקפה של כץ על בנט גררה תגובה חריפה לא פחות מכיוון שר הכלכלה: "יו"ר ועדת העבודה והרווחה אינו שותף לדיונים האינטנסיביים, לא עודכן בהם ובשיח המשותף לצדדים, ומצער שבחוסר אחריות הוא מנסה לגרוף הון פוליטי ותשומת לב תקשורתית, כפי שעשה לאחרונה על גבם של עובדי מפעל נגב טקסטיל כשהבטיח להם בשם הממשלה הבטחות ללא כיסוי".

עוד נמסר ממשרד הכלכלה, כי "נציגי המכללות לא הודיעו בדיוניהם עם נציגי משרד הכלכלה כי לא יפתחו את שנת הלימודים. קיימים עדיין פערים, אך המשרד מאמין כי בשל החשיבות הרבה שאנו מייחסים לנושא ובזכות סיועם של יו"ר השדולה לקידום החינוך הטכנולוגי בכנסת, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, וסגנית השר פאינה קירשנבאום, הצדדים יגיעו בקרוב למתווה משותף וטוב".