קריימר: מניות הביוטק הללו טסו עד כ-500% וימשיכו לזנק

הפרשן הכלכלי ערך רשימה של 8 מניות ביוטק הנסחרות במדד ראסל 2000 וזינקו ביותר מ-200% מתחילת השנה ■ קריימר: מניות הביוטק הן בעלות פוטנציאל צמיחה עצום וחסינות יחסית לתרחישי אימים

ישנן מספר מניות בולטות שהשיגו את הביצועים הטובים ביותר במדד הראסל 2000 מתחילת השנה. כל המניות הוסיפו לערכן יותר מ-200% והן חולקות משהו אחד משותף ביניהן. "כולן מניות ביוטק", הצהיר השבוע ג'ים קריימר, הפרשן הכלכלי של CNBC בתוכנית היומית שלו.

קריימר סבור כי הסיבה המרכזית לכך היא שמניות הביוטק הן בעלות פוטנציאל צמיחה עצום ובעלות "חסינות" לתרחישי אימים כגון "שיתוק" הממשלה או לגבי תרחיש בלהות של האטה כלכלית.

לכן, קריימר הרכיב רשימה של 8 מניות, שעליהן הוא כבר המליץ בעבר. המניות ברשימה השיגו תשואות חלומיות ועשויות להמשיך ולצמוח בהמשך השנה.

1. Acadia Pharmaceuticals - תשואה מתחילת שנה: 504%. החברה מפתחת תרופה לטיפול במחלת הפרקינסון. אקאדיה פרסמה לאחרונה תוצאות חיוביות לניסוי phase 3 ויש לה מספיק מזומנים להמשיך ולפעול עד שה-FDA יחליט האם לאשר את התרופה ב-2015, מציין קריימר.

2. Celldex Therapeutics - תשואה מתחילת השנה: 463%. החברה מפתחת תרופת יתום למחלת כליות נדירה בנוסף לטיפול חדשני במחלת הסרטן. הפרשן הצבעוני מציין כי בחודש הבא יתקבלו נתונים מניסוי חשוב phase 2 לגבי תרופה מונעת לסרטן המוח שהחברה מפתחת. "פוטנציאל להכנסות של מאות מיליארדי דולרים בשנה אם ה-FDA יאשר את התרופות הללו", לדברי קריימר.

3. Insys Therapeutics - תשואה מתחילת השנה: 370%. החברה מפתחת משכחי כאבים מהירים לחולי סרטן. בנוסף, היא מפתחת מריחואנה סינטטית שנועדה להקלה בתופעות הלוואי של טיפולי כימוטרפיה.

4. Keryx Biopharma - תשואה מתחילת השנה: 296%. החברה מפתחת תרופות גם למחלת כליות וגם לטיפול בסרטן. "תרופת הדגל של החברה, ה-Zerenex, נמצאת בניסויים phase 3 ועד כה התקבלו נתונים חיוביים מאוד לגביה", מציין קריימר.

5. Clovis Oncology - תשואה מתחילת השנה: 287%. החברה מפתחת תרופה ייחודית לטיפול בסרטן הריאות. קריימר סבור שלמרות שהחברה שמה את עצמה על המדף לאחרונה, נכשלה במכירתה ומנייתה נסוגה, יש לה מוצרים נוספים בקנה וכדאי לעקוב אחריה.

6. Isis Pharma - תשואה מתחילת השנה: 262%. החברה מפתחת תרופה להורדת הכולסטרול. קריימר המליץ עליה לפני כשנה ומאז המנייה ריבעה את ערכה.

7. Aegerion - תשואה מתחילת השנה: 255%. מפתחת גם היא תרופה להורדת כולסטרול גבוה. עם זאת, קריימר מציין כי זוהי התרופה היחידה שלה כעת.

8. NPS Pharma - תשואה מתחילת השנה: 268%. מפתחת תרופת יתום לתסמונת המעי הקצר, שכבר אושרה ומשווקת. מעבר לכך, יש לה תרופות רבות בצנרת. "מאז שהמלצתי עליה לפני כמה חודשים נראה כאילו היא עלתה כל יום", לדברי קריימר.