אולפני פוקס מבקשים סיוע כלכלי בהבאת הפקה לארץ

ענקית ההפקות האמריקאית מבקשת ממשרד הכלכלה תמיכה כספית בהפקת סדרת טלוויזיה בישראל ■ מדובר ב-13 פרקים בסדרה "Tyrant" שיצר גידי רף

ענקית ההפקות האמריקאית, "פוקס המאה ה-21", פנתה למשרד הכלכלה הישראלי, בבקשה לתמיכה בהפקת ענק טלוויזיונית שאותה הם מבקשים לצלם בארץ. מדובר בסדרה "Tyrant" שאותה יצר גידי רף ("חטופים", "הומלנד") ואמור לביים דיוויד ייטס. האולפנים מבקשים לצלם עונה שלמה בת 13 פרקים בישראל, לאחר שהפיילוט מצולם בימים אלה במרוקו.

הפקה כזו יכולה להימשך חודשים ארוכים ולהכניס לתעשייה המקומית עשרות מיליוני שקלים. פוקס מבקשת מהמדינה עידוד של עד 20% מהיקף ההפקה - בין 10-15 מיליון שקל. הפיילוט לסדרה הוזמן על-ידי רשת הכבלים FX.

מעבר להתחייבות של האולפנים להעסיק אנשי מקצוע מקומיים ולעשות שימוש באתרים בישראל במהלך הצילומים, מבקשים במשרד הכלכלה לבחון את המשמעות ארוכת הטווח של ההשקעה. כלומר, האם הצילום בישראל יפתח פתח לשורה ארוכה של הפקות טלוויזיוניות וקולנועיות - מצד האולפנים או מכיוון אולפנים אחרים - שיגיעו אחר-כך ויצרו כאן מקומות עבודה לאורך זמן. כמו כן תבדק האפשרות לשיתוף-פעולה בין-משרדי, לאור ההנחה כי הפקה כזו עשויה לסייע למטרות הסברה או תיירות.

הפנייה של האולפנים אינה מובנת מאליה בימים אלה. באחרונה ביטלה הפקת "הומלנד" של רשת שואוטיים צילומים בישראל, בשל המתיחות בסוריה. זאת למרות שבעונה השנייה של הסדרה צולמו מספר פרקים באתרים שונים ביפו.

בניגוד למדינות רבות בעולם כמו קנדה, מרוקו או ירדן, אין בישראל מודל לעידוד הפקות טלוויזיוניות בשטחה. המצב הביטחוני הטעון מייקר את עלויות הביטוח שהחברות נאלצות לשלם והדבר מרחיק מפיקים עוד יותר. כיום קיים מודל של הטבת מס למפיקים זרים, אולם הוא נחשב סבוך ואינו מזמין. על כן פוקס מבקשת את סיועה של המדינה.

הסדרה Tyrant עוסקת בהסתבכות של משפחה אמריקאית ממוצעת בתוך ההתרחשויות של מדינה מזרח תיכונית. בין היתר משתתפת בסדרה השחקנית הישראלית מורן אטיאס.

ממשרד הכלכלה נמסר: "אכן נעשתה אלינו פנייה והנושא נמצא בבחינה".