אי.די.בי ביקשה דחייה של חודש וחצי במכרז - וקיבלה שבועיים

בנוסף הורה השופט איתן אורנשטיין להעביר 65% מהכספים שהופקדו בנאמנות לטובת נושי אי.די.בי פתוח ■ נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח: "אנחנו בני-ערובה"

סאגת הסדר החוב באי.די.בי אחזקות , שנמשכת זה יותר משנה, זכתה היום (ה') לארכה נוספת. השופט המחוזי איתן אורנשטיין קיבל היום את עמדת המומחים מטעמו וקבע כי ניתן יהיה להגיש הצעות השקעה בקונצרן עד 3 בנובמבר - ארכה של כשבועיים לעומת המועד שקצב בעבר. בכך דחה למעשה השופט את בקשת אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, שביקשה היום לדחות את מועד הגשת הצעות ההשקעה ל-30 בנובמבר.

זאת ועוד, הדחייה הנ"ל הביאה את אורנשטיין לדחייה במועד ההכרעה של הסאגה כולה ל-5 בדצמבר. בנוסף, היום הודיע השופט על העברת 65% מכספים שהפקידה אי.די.בי פתוח בנאמנות עם תחילת הסאגה בבית המשפט לנושיה.

הרקע לבקשת הדחייה של החברה הוא חוות-הדעת ששלחו המומחים מטעם בית המשפט, עו"ד חגי אולמן ואייל גבאי, שהמליצו לשופט לדחות את הגשת ההצעות בשבועיים, בשל הסכמות שאליהן הגיעו עם החברה, ולפיהן תפתח האחרונה בפני משקיעים חדר מידע מוגבל.

בקשות הדחייה הללו הקפיצו את מחזיקי האג"ח של החברה-הבת אי.די.בי פתוח. "זה חודשים מספר ידוע לכל כי אי.די.בי אחזקות עומדת למכירה", כתבו המחזיקים בתגובה לבית המשפט. "אין זה סביר כי בכל פעם שיבוא משקיע חדש וירמוז כי הוא שוקל להגיש הצעה חדשה, יידחו מחדש המועדים - והכול על חשבון ציבור מחזיקי אג"ח פתוח אשר מוחזקים כבני-ערובה, ונכון להיום הם הנפגעים העיקריים מכל דחייה נוספת".

החוב הפיננסי של אי.די.בי אחזקות חדלת הפירעון (בעיקר למחזיקי האג"ח) עומד על כ-2 מיליארד שקל, וזה של אי.די.בי פתוח עומד על כ-6 מיליארד שקל.

בי.ג'י. איי מכנסת את בעלי המניות

במקביל, דיווחה היום חברת בי.ג'י.איי , שבשליטת איש העסקים אלכסנדר גרנובסקי, כי הודיעה לבורסת לונדון על כוונתה לכנס אסיפת בעלי מניות בחברת אמבלייז ב-30 באוקטובר.

נזכיר כי בי.ג'י.איי וגרנובסקי החלו במהלך של השתלטות על אמבלייז במטרה לרתום את קופת המזומנים שלה (כחצי מיליארד שקל) לרכישת השליטה באי.די.בי. זאת, במסגרת הסכם דנקנר-גרנובסקי להשקעה של 826 מיליון שקל בקונצרן.

בהודעתה מציינת החברה כי על סדר יומה של האסיפה שתכונס עומדות שתי החלטות: מעבר מניית אמבלייז מרשימת מסחר "הפרמיום" למסחר ברשימת "הסטנדרט", ותיקון בסעיף המטרות בתזכיר אמבלייז שלפיו יתווספו המילים "ו/או לעסוק בכל עיסוק חוקי אחר".

המעבר לרשימת ה"סטנדרט" דורש רוב של 75% מבעלי המניות באמבלייז. אם הוא יאושר, החברה תתחיל להיסחר ברשימה ב-28 בנובמבר, ולא תידרש לאשר את התקשרותה בעסקת אי.די.בי על-ידי אסיפת בעלי מניות, אלא על-ידי הדירקטוריון בלבד.

כלומר, גרנובסקי מבקש להעביר סמכויות לדירקטוריון, שכן הוא צופה שינויים כאלה ואחרים בעסקה שהוא רוקם עם דנקנר, ובכך הוא מבקש להימנע מכינוס אסיפה כל אימת שיידרש שינו שכזה.

הדחייה הנוכחית בהסדר החוב של אי.די.בי צפויה לשרת את דנקנר-גרנובסקי בגיוס הכסף הנחוץ לביצוע ההשקעה; מנגד, היא תמשיך לפגוע בהסכם שאליו הגיעו נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות עם אדוארדו אלשטיין (לפיו ישקיע האחרון 770 מיליון שקל בחברה), כאשר בינתיים עולים עוד ועוד שחקנים, בעיקר לא מוכרים, שמגלים עניין ברכישת הקבוצה.

הלו"ז של אי.די.בי

3.11 - הגשת הצעות להשקעה באי.די.בי

6.11 - הגשת הסתייגויות הצדדים להצעות

12.11 - המומחה הכלכלי יגיש דוח על ההצעות השונות

24.11 - כינוס אסיפות נושים להצבעה על הסדר החוב הרצוי

1.12 - הגשת התנגדויות להסדר שנבחר

5.12 - דיון בהסדר בבית המשפט והכרעה