שתי בקשות לכינוס נכסים נגד החברה הסקוטית למשקאות

הבקשה לכינוס נכסים הוגשה ע"י בנק דיסקונט בגין חוב של 30 מיליון שקל, ואילו בקשת הפירוק הוגשה ע"י 25 מעובדי החברה

כשבועיים בלבד אחרי הודעתה של טיב טעם על הפסקת המשא-ומתן לרכישת החברה הסקוטית למשקאות, ידון היום (א') בית המשפט בשתי בקשות שהוגשו בסוף השבוע האחרון כנגד החברה: בקשה לכינוס נכסים ובקשת פירוק, זאת לאחר החברה צברה חובות בהיקף של 30 מיליון שקל, וחשבונה בבנק דיסקונט הוגבל.

הבקשה לכינוס נכסים הוגשה על-ידי בנק דיסקונט, ואילו בקשת הפירוק הוגשה על-ידי 25 מעובדי החברה באמצעות עו"ד ליזה חדש.

החברה הסקוטית, שנוסדה ב-1945, עוסקת ביבוא ובשיווק של משקאות אלכוהוליים ויינות וכן במכירה של מוצרים נלווים. בין היתר החברה משווקת את יינות יקב דלתון, שמפניה פומרי, קווה, יינות ז'ודף דרוהין, יינות וולף בלאס, וודקה טרי אוליבס ועוד.

החברה נמצאת בבעלותו של דן ליאור, שרכש את החברה ב-1993 מחברת כלל סחר. אשתקד חוותה החברה הסקוטית ירידה של 25% במכירות, ואלה הסתכמו ב-75 מיליון שקל.

ליאור אומר היום ל"גלובס": "אכן יש בקשה לכינוס הליכים. הסיבה העיקרית היא הרצון לבצע מכירה של החברה בצרה מסודרת תחת חסות בית המשפט. יש לי בעיות מסוימות, בעיות של תזרים, ועל זה אין ויכוח. יש הרבה מתעניינים להיכנס לחברה, וכנראה שצריך את הגנת בית המשפט לעשות את זה בצורה מסודרת".

בא-כוחה של החברה הסקוטית, עו"ד ישראל שפלר, אומר כי החברה מקיימת בימים אלה מגעים הן עם טיב טעם ועם חברת ג'יימס ריצ'רדסון למכירתה. מנכ"ל טיב טעם, עדי כהן, מכחיש את הדברים.

שפלר גם תוקף את בקשת הפירוק. "בקשת הפירוק מיותרת ומוקדמת. כל המשכורות שולמו לעובדים באופן מסודר. הם טוענים שחסר סכום של 100 אלף שקל בקופות, וזה נראה זניח ביחס לבעיות האחרות של החברה, ובוודאי שזה לא פועל לטובת האינטרסים של החברה והעובדים. האינטרס המשותף של שני הצדדים ובטח של הנושים הוא שהחברה תמשיך לתפקד כעסק חי. בקשת פירוק הולכת בדיוק בכיוון ההפוך".

עם זאת, עו"ד חדש מבהירה כי "הבקשה היא לפירוק מפעיל". לדבריה, "אנחנו לא רוצים לחסל את החברה, אלא להוציא אותה מידי הבנקים שנכשלו בכל עסקה שניסו לעשות עם קונים טובים - טיב טעם וג'יימס ריצ'רדסון. המטרה שלנו היא לקרוא לכל הקונים הפוטנציאליים להפעיל את החברה לזמן קצר ולמכור אותה כעסק חי ואולי אפילו לגבש הסדר".