מחכים עם ההנפקה: אאוטבריין מגייסת 35 מיליון דולר

אאוטבריין, שנבחרה לחברה המבטיחה של "גלובס" לשנת 2011, מתכננת להנפיק בוול סטריט לפי שווי של 700-800 מיליון דולר, כשבכוונתה לגייס 100-200 מיליון דולר

על רקע דיווחים על הנפקה מתוכננת ומינוי סמנכ"ל כספים חדש, הודיעה היום (ד') חברת הסטארט-אפ הישראלית אאוטבריין (Outbrain) על השלמת סבב גיוס חדש של 35 מיליון דולר.

את הסבב הובילה חברת HarbourVest בהשתתפותם של משקיעים קיימים של Outbrain, בהם Carmel Ventures, Index Ventures, Gemini Israel Funds, Glenrock Israel, Rhodium ו-Lightspeed Venture Partners ומשקיע חדש - Vintage Partners. סך הגיוס של החברה עד היום עומד על 99 מיליון דולר. החברה תשתמש בכסף שגייסה להמשיך בפיתוחים חדשניים בתחום גילוי התוכן ולהרחבת עסקיה הגלובליים הפרוסים כעת ב-13 משרדים בעולם.

"אנו עוקבים אחר אאוטבריין מזה שנתיים וממשיכים להתרשם מאד ממה שירון והצוות שלו יצרו", אמר יאן ליין מ-HarbourVest Partners. "זו חברה המחוייבת למתן ערך לקוראים ולאתרי התוכן באמצעות תוכן איכותי. אאוטבריין היא מובילה ברורה בתחום צומח וגדל בחשיבותו בשוק הפרסום הדיגיטלי ו-HarbourVest שמחה לחבור להנהלת החברה ולמשקיעים שלה בשלב הבא של צמיחתה".

"השקעה זו מגיעה ברגע מכריע בהתפתחותה של אאוטבריין. התפתחנו והתבגרנו מחברה להמלצות תוכן לשחקנית מרכזית בתחום התוכן ושותפה למותגים ולאתרי התוכן הטובים בעולם," אמר ירון גלאי, מנכ"ל החברה. "הצוות של HarbourVest ישמש כשותף אידיאלי בשבילנו בשלב הצמיחה הבא שלנו".

אאוטבריין, שנבחרה לחברה המבטיחה של "גלובס" לשנת 2011, מתכננת להנפיק בוול סטריט לפי שווי של 700-800 מיליון דולר, כשבכוונתה לגייס 100-200 מיליון דולר. מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, ירון גלאי, התייחס לנושא בשבוע שעבר בפאנל שהשתתף בו במסגרת כנס ג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" כי "אקזיט זה עבור משקיעים. עבורי, ב-5-6 השנים הראשונות אתה עדיין לא כל כך בעסק, רק אחרי זה הכיף מתחיל. אני מקווה שהמשקיעים יעשו אקזיט, אבל בינתיים אני נהנה".

על-פי נתוני IVC, אאוטבריין רשמה הכנסות של 45 מיליון דולר ב-2011 ו-80 מיליון דולר ב-2012, כשהשנה היא צפויה לרשום כ-130 מיליון דולר הכנסות. עלייה זו נובעת, בין היתר, משורה של רכישות שביצעה החברה אשר אמורות להעניק לה ערך מוסף בתחום.

כך, החברה רכשה ב-2011 את חברת Surphace, ב-2012 את Scribit, שמספקת פתרון לניהול ואחסון תכנים דיגיטליים, ובמארס השנה את Visual Revenue, שמסייעת לעורכי תוכן למטב תכנים ומיקומים באתר.

אאוטבריין, שהוקמה ב-2006 על-ידי ירון גלאי ואורי להב, בנתה מנוע המלצות תוכן מבוסס אלגוריתמיקה מתקדמת שמופיע בתחתית ידיעות וכתבות באתרי תוכן שונים בישראל ובעולם. המנוע מופיע בצורת מספר המלצות על כתבות שונות בתוך האתר ומחוצה לו. המנוע ממליץ על כתבות בהתאם לניתוח טעמו של הגולש ולמעשה יכול להשאיר אותו יותר זמן באתר או להפנות אותו לאתר חיצוני.

במקרה של הפנייה לאתר חיצוני, בעל האתר המקורי מתחלק בהכנסות עם אאוטבריין על ההפניה לאתר אחר. אאוטבריין עובדת עם אתרים מובילים בעולם כמו רויטרס, ניו יורק פוסט. בישראל היא עובדת עם אתרי תוכן מובילים כמו וואלה, ynet, גלובס והארץ. יתרה מזאת, היא עובדת גם מול מותגים מסחריים שמבקשים לשווק תוכן שלהם ובכך להניע טראפיק לתוך האתר. ברשימה זו ניתן למצוא את ג'נרל אלקטריק העולמית ואת מי עדן המקומית.