בג"ץ התיר לארדן למנות ועדת איתור ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין

מתח ביקורת על התנהלות משרד התקשורת וציין כי ועדת האיתור החדשה תצטרך לתת משקל משמעותי לכך שאריאל משעל כבר נבחר לתפקיד

בג"ץ החליט היום (ד') לאפשר לשר התקשורת גלעד ארדן להקים ועדת איתור לבחירת יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ואולם במקביל הוא קבע כי הוועדה תצטרך להעניק משקל משמעותי לשיקולים שהובילו לבחירתו של אריאל משעל לתפקיד היו"ר.

כזכור, משעל עתר לבג"ץ בטענה כי שר התקשורת ארדן אינו ממנה אותו לתפקיד, למרות שנבחר על-ידי ועדת איתור קודמת.

בדיון בבג"ץ היום טענה המדינה כי היא פועלת להקמת ועדת איתור חדשה, שהשר הנחה לכלול בתנאי הסף שלה היכרות והבנה בנושאי רגולציה. בג"ץ מתח ביקורת על האופן שבו המדינה פעלה בעניין זה.

לדברי שופטי בג"ץ, משעל הומלץ על-ידי ועדת האיתור לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים על-ידי שר התקשורת הקודם, משה כחלון. ההמלצה שלו הייתה בסמוך לבחירות, ולכן על-פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה הוקפא המינוי. מאז הבחירות חלפו 9 חודשים, והמינוי לא קודם בשל רצון השר ארדן לבחון מחדש את המינוי.

"היום מוסרים לנו כי בקרוב יושלם הרכב ועדת איתור חדשה שתיתן משקל ודגש לניסיון בתחום הרגולציה, בשל תוכניות השר בתחום זה. לפני הוועדה יובאו גם המועמדים הקודמים, וכן המלצת הוועדה הקודמת שיהא לה משקל מסוים".

לדברי בג"ץ, העותר מצידו מוסר כי הוא נכון להתמנות לתפקיד, אך להתחייב מראש כי ככל שיחולו שינויים מבניים שאינם תואמים את המבנה הנוכחי, הוא יפרוש. עוד הוא מדגיש כי מזה שנה ויותר מאז המלצתה של ועדת האיתור, הוא תלוי בין שמיים וארץ ונמנע מקבלת תפקידים העלולים ליצור ניגוד עניינים עם תפקיד יו"ר המועצה.

בג"ץ ציין כי לא נטען לדופי בהמלצה הקודמת או בעותר כשלעצמם. "במישור המשפטי אין לכאורה פגם בהחלטת השר למנות ועדת איתור חדשה, שכן הוא לא היה חייב לקבל את ההמלצה הקודמת. אנו אומרים לכאורה כי בוועדת האיתור הקודמת נכלל בין כישורי אחד או אחת החברים אפשרות לרקע ברגולציה, וכדי לדחות את ההמלצה הקודמת נדרשו טעמים טובים, ומכל מקום היה על השר להשלים את המינוי בקצב סדיר".

"לא בקלות אנו דוחים את הדיון בחודשיים, כדי לאפשר מינוי ועדת איתור ואת פעולתה המהירה. רוצים אנו לצאת מתוך הנחת הגינות, שיש בה צד אנושי, באשר להכרעת הועדה והשר: לטעמנו צריך להיות להחלטה הקודמת משקל משמעותי בהחלטת הועדה החדשה, והכול בלא שניטע מסמרות. אכן, אין לעותר זכות קנויה לתפקיד, אך ההשתלשלות עוד הינה ארוכה, וגם לכך יש משקל".